چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استاد حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام پوررمضان با بیان این که انقلاب ما استمرار حرکت عاشورا است، گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است که امروز بشریت برای برون رفت از مشکلات و بحران های امروز راهی جز تکیه زدن به این کشتی نجات ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه مازندران پنج شنبه شب در مراسم عزاداری حسینی در بندپی شرقی با بیان این که محرم اثبات حق است، گفت: سیدالشهدا با تقدیم خون پاک خود توطئه وارونه جلوه دادن اسلام از سوی دشمنان را خنثی کرد و موجب اعتلای اسلام شد.

وی با بیان این که سیدالشهدا اسلام را آن‌طور که حق بود ثابت کرد، افزود: هر سال محرم گرد هم می‌آییم تا اثبات کنیم قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم کرد و داغ باطل بر جبهه و پیشانی حکومت‌های شیطانی زد.

حجت الاسلام پوررمضان با اشاره به این که انقلاب اسلامی پرتوی از عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: این انقلاب با بهره گیری از آرمان ها و ارزش های عاشورا امروز به یک الگوی ارزشمند در جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در روایات، کلمات و سیره بزرگان بر زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا تاکید شده است، گفت: گریه بر اباعبدالله الحسین موضوعیت دارد و در روایت آمده هرکس بگرید و بگریاند بهشت بر او واجب می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که گریه بر مظلومیت اباعبدالله الحسین نشانه تقوا و عشق به ایشان است، افزود: امام خمینی(ره) فرمودند ما از همین گریه ها سیل جاری می کنیم و کاخ های ظالمان را از بین می بریم.

حجت الاسلام پوررمضان همچنین با اشاره به این که ماه محرم، ماه پیروزی حق بر باطل است، گفت: محرم ماه اثبات این مسأله است که اگر اهل حق وحدت و همبستگی داشته باشند می توانند باطل را از بین ببرند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمن می خواهد تحریم ها را بر ما تحمیل کنند که ما از محرم و امام حسین(ع) جدا شویم، افزود: در ایام ماه محرم، عزا و عزاداری باید با شور، احساسات و روحیه انقلابی برگزار شود.

امام جمعه بندپی شرقی با اشاره به این که دشمن می گوید ملت از محرم دلزده شده است، گفت: اما ملت ولایت مدار و حسینی ایران اسلامی با حضور پرشور خود در مراسم عزاداری حسینی ثابت کردند که همواره عشق به سید و سالار شهیدان در قلب و دل آنها زنده است.

حجت الاسلام پوررمضان با بیان این که انقلاب ما استمرار حرکت عاشورا است، گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است که امروز بشریت برای برون رفت از مشکلات و بحران های امروز راهی جز تکیه زدن به این کشتی نجات ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که محرم امسال باید معطر به حماسه، عرفان و معنویت و بصیرت باشد، افزود: باید در کنار اعتقاد، فهم دینی را نیز ارتقاء دهیم که این وظیفه مبلغان دینی و روحانیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از دلایل قیام حسینی عنوان کرد و گفت: امروز این فریضه دینی باید با جدیت در جامعه اسلامی اجرایی شود چون جامعه امروز بیش از پیش به اجرای این فریضه دینی نیازمند است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha