جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بی بی سی

حوزه/ زمانی که امام حسین(ع) در کربلا برای مردم خطبه بیان کردند؛ دشمن با سر و صدا نگذاشتند حرف امام حسین(ع) به مردم برسد، امروز نیز وضعیت جامعه ما اینگونه است و تمام رسانه های استکباری به دنبال کم رنگ کردن حقیقت اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد فکری در حسینیه امام خمینی(ره) (دفتر رهبر معظم انقلاب  در قم) و در جمع عزاداران حسینی(ع)، با اشاره به محوریت معاد در زندگی بشر بیان داشت: هدف خلقت رسیدن به کمال اخروی است و انسان نباید دنیا را هدف آرامش خود خود قرار دهد.

وی با اشاره به مردم  عصر امام حسین(ع) تصریح کرد: حوادث کربلا نشان دهنده ای این است که مردم زمان امام حسین(ع) دنیا را دستمایه زندگی خود قرار داده و آخرت را به فراموشی سپرده بودند.

این خطیب توانمند گفت: اینکه امام حسین(ع) می فرماید مردم بنده دنیا هستند مردم به معنای عام است و شامل انسان های تربیت شده نمی شود.

وی ادامه داد: انجام کار خوب ممدوح است؛ اما معیار برای سنجش افراد نیست، گاهی انسان به انجام کار خیر عادت می کند و روح عبادت را فراموش می کند، کسانی که با امام حسین(ع) جنگیدند همه نماز می خواندند؛ اما نماز خوان نبودند، بلکه عادت به این کار پیدا کرده بودند.

حجت الاسلام فکری بیان داشت: امانت داری باید در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند، امانت داری واژه ای عام است که شامل همه مردم می شود، پست و مقام امانت الهی است و مشکلات جامعه ما همه به علت عدم امانت داری است.

وی در ادامه افزود: اگر کارگزاران نهاد های جامعه اسلامی پست و مقام خود را به عنوان امانت الهی تلقی کنند، مشکلی در کشور به وجود نمی آید.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: درس های کربلا برای تمام زمان ها و جوامع اثر گذار است و به همین سبب اهل قلم باید درس های کربلا و عاشورا را در تمام زمینه ها به رشته تحریر در بیاورند.

وی در پایان گفت: زمانی که امام حسین(ع) در کربلا برای مردم خطبه بیان کردند؛ دشمن با سر و صدا نگذاشتند  حرف امام حسین(ع) به مردم برسد، امروز نیز وضعیت جامعه ما اینگونه است و تمام رسانه های استکباری به دنبال کم رنگ کردن حقیقت اسلام هستند. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha