سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید تشکلی متحد و مطالبه گر در کشور تحت عنوان تشکل شهدا و فرزندان آنان ایجاد شود و در هر جریان سیاسی و اقتصادی به میدان آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ حضرت آیت الله نوری همدانی  ظهر امروز در دیدار با هیئت فرزندان شهدا اظهار داشتند: در صحیفه سجادیه اولین دعا امام سجاد(ع) از خداوند این است که شهادت را نصیب ایشان نماید.

معظم له  با بیان اینکه ما وارثان این فرهنگ هستیم، گفتند: خداوند، کسانی  که در مقابل دشمن صف بندی کردند و  در برابر آنان ایستادند تا به شهادت رسیدند را دوست دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آیات فراوانی در قرآن  درباره جهاد و شهات وجود دارد، ابراز داشتند: حضرت علی(ع) بعد جنگ صفین می فرماید، کسانی که در راه  خدا جان خود را از دست می  دهند ضرر نخواهند کرد و به دیدار خدای خود می روند و در محل امن قرار داده می شوند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع) شهادت در راه خدا را گرامی ترین نوع مردن می داند افزودند: به فرموده امام صادق(ع) هر کار نیکی بالاتر از خودش را دارد به جز جان دادن در راه خدا؛ بنابراین مقامی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: باید همیشه مجامع و مراکزی داشته باشیم که یاد شهدا را زنده زنگه داریم، همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست.

ایشان با بیان اینکه شما فرزندان شهدا وارث این فرهنگ پدرانتان هستید، افزودند: باید توجه داشت که شهدا در چه راهی به شهادت رسیدند و چه پیامی را با خون خود می خواستند به ما منتقل کنند؛ باید راه شهدا را ادامه دهیم و به تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در مسیر آن جان خود را دادند توجه کنیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: باید تشکلی متحد و مطالبه گر در کشور تحت عنوان شهدا و فرزندان آنان ایجاد شود و در هر جریان سیاسی و اقتصادی به میدان آیند؛ چرا که این بالاترین تشکل خواهد بود و حرفشان شنونده دارد و همه آن را می پذیرند.

معظم له گفتند: نارسایی در کشور وجود  دارد  و باید رفع شود؛ چرا که شهدا جنگیدند تا عزت ما حفظ شود و باید اکنون به خون شهدا توجه و در جهت رفع کمبود ها تلاش شود.

گفتنی است: هیئت فرزندان شهدای اسلام با عضویت 10 هزار خانواده شهید از سراسر کشور در سال 1393 در امامزاده صالح(ع) تهران تاسیس شد و در 4 سال فعالیت خود 2100 یادواره شهدا را برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha