جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: بهترین دارو برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، عمل به منویات رهبری درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر اصناف شهرستان بجنورد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال قبل اوضاع کنونی و مشکلات اقتصادی را پیش‌بینی کردند و در شعارهای سال و در سخنانشان همه مردم و مسئولان را به اقتصاد مقاومتی دعوت کردند.

وی افزود: اگر دولتمردان و آحاد مردم جامعه درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی بهتر عمل می‌کردند، معضلات اقتصادی کشور کم‌رنگ‌تر از حالت کنونی آن بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مشکلات اخیری که در بازار و اقتصاد کشور رخ‌داده، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر اقتصاد مقاومتی به اقتصاد رفاقتی تبدیل شده و بیشترین ضربه‌ای که بر پیکره اقتصاد کشور وارد می‌شود از سوی خودی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نباید همه مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا مرتبط کرد، بلکه 70 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به سوء مدیریت دولتمردان وبی مهری بخش‌های خصوصی و عدم تدبیر درست مردم درزمینهٔ معاملات و خریدوفروش‌ها است.

وی افزود: برخی دولتی‌ها می‌گویند که دولت در سایه در پی ضربه زدن به اقتصاد کشور است، اما باید به آن‌ها گفت که شما که دولت در آفتاب هستید چه هنری برای مدیریت بحران به وجود آمده کرده‌اید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: گناه را به گردن این و آن انداختن که هنر نیست، بلکه باید همه باهم دست‌به‌دست هم بدهیم تا از این مشکل به‌سلامت عبور کنیم.

وی با اشاره به احتکار کالاهای اساسی و موردنیاز جامعه افزود: بازاریان باید درک صحیحی از وضعیت اقتصاد کنونی کشور داشته باشند و از فروش یکجای کالاها به افراد معلوم‌الحال که قصد احتکار و ضربه زدن و فلج کردن اقتصاد کشور دارند، خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: التهاب کاذب و حرص و ولع مردم برای خریدوفروش و بزرگنمایی مشکلات کشور توسط دشمنان و بیگانگان آسیب‌هایی است که گریبان گیر اقتصاد کشور شده است، ازاین‌رو باید همه مردم و مسئولان در این وضعیت هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha