پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان با لباس و قیافه عجیب متمدن نمی‌شود، بلکه متمدن، انسانی است که اندیشه متعالی و محکم براساس حکمت و رشد براساس عقل داشته باشد و این مهم باید در طرحی گویا و مختصر و مفید به جامعه منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با بانوان کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در عالم همه امور مشروط به شرایط خودش است لذا در هر امری به دنبال صاحبنظرش می‌گردیم که از نظر علمی شرایط آن موضوع را فهمیده باشد و دقیق براساس نظر آن فرد باتجربه و صاحبنظر عمل می‌کنیم.

 وی ادامه داد: اما برای اینکه انسان به جایگاهی که برای آن آفریده شده که محصولش انسان کامل است برسد و دارای اندیشه ناب، اخلاق ناب، اطاعات، عبادات و رفتار اسوه باشیم همه کند ذهن هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه 14 میلیون پرونده دادگاه یعنی از نظر انسانی باید به شعور برسیم، تصریح کرد: بداخلاقی سیاس، دزدی‌های اقتصادی و آلودگی های اجتماعی همه نشان می دهد که انگار هیچی متوجه نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به  اینکه شهدای امر به معروف و نهی از منکر به خاطر جلوگیری از فساد علنی و معضل اجتماعی به شهادت رسیدند، افزود: انسان اندیشه است لذا انسانیت انسان در این شاخص‌ها تعریف می شود.

وی ادامه داد: انسان با لباس و قیافه عجیب متمدن نمی‌شود، بلکه متمدن، انسانی است که اندیشه متعالی و محکم براساس حکمت و رشد براساس عقل داشته باشد و این مهم باید باید در طرحی گویا و مختصر و مفید به جامعه منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در کنار این همه پُز دادن به اسم مُد و تمدن اگر برخی واقعا از وحشی گری ننگ و شرم دارند باید بدانند این با پُز دادن جبران نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر مسائل انسانی آسیب ببیند تمام انسانها از نظر حقوقی آسیب می‌بینند و اینگونه نیست که در شخص خلاصه شود، عنوان کرد: افراد با فساد و تباهی خود جامعه را نیز فاسد می‌کنند و ضررهای جبران ناپذیر به جامعه وارد می‌کنند و ما در مقابل رفتار خود مسئول هستیم لذا باید در جامعه نظارت عمومی و امر و نهی باشد.

وی تاکید کرد: باید در جامعه به گونه‌ای مسئله امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود که وقتی کسی در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مقاومت کند پیش از هر قانون و قضاوتی پیش خودش شرمنده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسانی که اخلاقش فاسد شود قابل بازسازی نیست، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با کمال بی‌تقوایی جامعه را فاسد می‌کند و در مقابل طلبکار هم هستند لذا باید با شیوه ای به این افراد مریض فهماند که شما به جامعه و نسل آینده آسیب می‌رسانید البته این افراد چون جهلشان زیاد است نمی‌فهمند که چه کاری انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه بزرگترین منافع بشری در امر به معروف و نهی از منکر است‌، گفت: اجر و مقام کسانی که با سختی برای حفظ کرامت انسانی و سالم نگهداشتن اندیشه و جامعه اسلامی  تلاش می‌کنند مقام آنان از کسانی که بعد از ظهور حضرت مهدی علیه السلام هستند بیشتر است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha