جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 462236
۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: آل سعود گمان می کرد که با قدرتی که از سلاح های آمریکایی و غربی به دست آورده و حمایت همه جانبه استکبارجهانی می تواند همه حکومت ها را جابجا کند و با یک حمله کار یمن و... را تمام کند، ولی امروز خود در بحران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دوشنبه شب در مراسم عزاداری شب هشتم محرم که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، گفت: محوریت جامعه بشری حول محور امامت است و به نوعی هدف از آفرینش بشریت است؛ در واقع امامت میثاق الهی است.

وی افزود: بصیرت شیعه با فهم دقیق از مفهوم غصب خلافت محقق می شود؛ فهم این مساله که امام تنها کسی است که حکم و فرمان الهی را می داند و آن را اعمال می کند، مسیر او را مشخص می کند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مدعی مکتب شیعه آن است که خلیفه ای که امور مسلمین را به دست می  گیرد، باید از سوی خدا تعیین شده باشد؛ هر کسی که قانون دان است مجاز به فرمانروایی نیست، بلکه باید جواز اجرای قانون را نیز از خدا داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان خلیفه مسلمین پس از رسول الله باید از خدا اجازه داشته باشد گفت: کسی که منصوب خدا نیست مجاز برای این کار نیست؛ افرادی در ایران مفهوم خدا را تحریف می کنند و می گویند که بشر را آفریده و دیگر کاری به آن ها ندارد، در حالی که در معارف شیعی چنین مسأله ای معنا ندارد و امورات ما باید به وسیله اموری که خداوند تعیین کرده تنظیم شود.


آیت الله اراکی با ذکر این مطلب که برخی به دنبال ارائه مفهومی اشتباه در خصوص حکومت پیامبران هستند، بیان کرد: این افراد ماهیت حکومت انبیاء را درک نکرده اند؛ بخش قابل توجهی  از تاریخ تحت حکومت انبیا بوده و اما کسانی که به نوعی نویسنده تاریخ بودند سعی در حذف این مساله کردند؛ این درحالی است که بزرگانی چون حضرت نوح حکومت 500 ساله داشتند.

وی با اشاره به حکومت های طولانی مدت انبیای بنی اسرائیل در دوره ای از تاریخ گفت:  این انبیا سال ها حکومت کردند اما بعدها ظالمان و جباران سعی کردند آثار حکومت انبیا را از بین ببرند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بسیاری از آثار تاریخی را از آثار حکومت انبیا دانست و افزود: از جمله این آثار می توان به آثار حکومت سلیمانی در بعلبک لبنان اشاره کرد که برخی دیگر سعی می کنند آن را به دوره دیگر منسوب کنند.

استاد حوزه علمیه  گفت: خداوند اراده فرموده است که انسان خلیفه خود در روی زمین باشد؛ ولی این خلیفه باید از سوی خداوند بر مردم حکومت کند؛ خداوند فرمود بشر سرانجام به جایی خواهد رسید که به انتخاب خود فرامین الهی را اجرا می کند.
آیت الله اراکی با ذکر این مطلب که خانه حضرت زهرا(س) مرکز جوشان چشمه عدالت و مقاومت بود، یادآورشد: نسل پاک این بزرگان در طول تاریخ منشا خدمات بسیاری بودند و اگر امروز به جریان مقاومت و ایستادگی در مقابل کفر و ظلم بنگیریم به نام های آشنایی چون امام راحل و مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، آیت الله سیستانی و رهبر انصار الله یمن و... می رسیم که همگی آنها از فرزندان حضرت زهرا(س) هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان کرد: تصادفی نیست که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از شهادت حضرت زهرا(س) فرمانروایان عدل، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار اولاد فاطمه(س) باشند.

وی با اشاره به تحولات منطقه بیان کرد: آل سعود گمان می کرد که با قدرتی که از سلاح های آمریکایی و غربی به دست آورده و حمایت همه جانبه استکبارجهانی می تواند همه حکومت ها را جابجا کند و با یک حمله کار یمن و... را تمام کند، ولی امروز خود در بحران است؛ آنها در این مسیر با مقاومت باصلابت و شجاع روبرو شد و انصارالله یمن در مقابل او ایستاد و شکستی مفتضحانه به آنها وارد کرد.

آیت الله اراکی گفت: همیشه باید مراقب توطئه دشمنان در خصوص جوانان خود باشیم زیرا دشمن به دنبال جدا کردن آنها از همین عزاداری ها است ولی به لطف خدا و محبت امام حسین(ع) این موج عظیم هر سال پرشورتر و عظیم تر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha