جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام عاشورا منحصر به زمان خاصی نیست، بلکه این پـیام، پـیامى جاوید و ابـدى است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است که باید زنده زنگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در جمع مردم سوگوار سالار شهیدان و طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان گفت: نقش امام(ع) این بود که با این قیام بازگشت بصیرت و نور به دنیا را فراهم کرد؛ اما این قیام تفاوت دیگری نیز با دیگر اقدامات انجام شده در جهان اسلام دارد و آن این است که خاصیت قیام کربلا این است که اگر کسی از این طریق هدایت شود، دیگر منحرف نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از اسرار بزرگ شهادت امام حسین(ع) این است که اگر کسی کوچک‌ترین تماسی با این واقعه داشته باشد که به واسطه آن بصیرت بیابد، دیگر بازگشت ندارد.

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر بیشتر در سرانجام عاشورا دقت کنیم متوجه مفاهیم عظیمی در این رویداد الهی خواهیم شد، اینکه عاشورا چه داشت که همچنان با گذشت قرن‌ها نه تنها از میان جامعه و تفکرات مردم حذف نشده، بلکه بیشتر از روزهای اولیه خود به جهانیان معرفی می‌شود.

 تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: یکی از شعارهای این روزها شعار «لبیک یا حسین» است که نکته قابل توجه بین شعار تا عمل وجود دارد و زمانی ندای لبیک جوابگو خواهد بود که در عمل آشکار شود و کسی می تواند لبیک‌گو باشد که شاخصه‌های آن را در خود ایجاد کند.

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت امام حسین(ع) اثر فوق‌العاده و شگفت‌‌آوری داشت، چرا که  با این قیام جریان ظلمت‌شکنی شروع می‌شود، و قیام امام حسین(ع) بصیرت‌آفرینی مجدد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان این که واقعه کربلا دانشگاه انسان سازی و هدایت است و این جریان و نهضت باید تحلیل و انتقال داده شود، افزود: اساتید، طلاب و روحانیون جوان باید با مطالعه کتب معتبر و استفاده از محضر عالمان دینی، هدف از قیام عاشورایی را درک و در ترویج و گسترش آن تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: پیام عاشورا منحصر به زمان خاصی نیست، بلکه این پـیام، پـیامى جاوید و ابـدى است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است که باید زنده زنگه داشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha