دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهدای دانش آموز

حوزه/معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان در خصوص کنگره ملی۲هزارشهید خراسان‌جنوبی ۲۲ مهرماه سال جاری در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، رضا یکه‌خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم نواختن زنگ جوانه ها که درمدرسه دبیرستان شیخ هادی‌ هادوی بیرجند برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: این روزها بهترین فرصت برای آشنایی دانش آموزان با جانفشانی و فداکاری های رزمندگان، شهدا و ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی است و دانش آموزان بایستی برای جاودانگی آرمان‌های بلند شهدا تلاش کنند.

 وی ادامه داد: نواخته شدن زنگ جوانه‌ها رویش جوانه‌های امید برای ساختن ایرانی آباد در آینده و به دست نسل نوجوان و آینده ساز کشور است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان ارتباط میان ماه مهر و مهربانی تصریح کرد: همان طور که مدارس با مهر آغاز می‌شوند انتظار می‌رود که آغاز کلاس های درس نیز با مهر و مهربانی عجین باشد.
 

یکه‌خانی قرار گرفتن در دوره آموزشی متوسطه را یکی از حساس ترین شرایط برای دانش آموزان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: به همین علت اساسی دانش آموزان این دوره باید برنامه ریزی کرده و به منظور هدایت تحصیلی مناسب که نگرانی و دغدغه تمام اولیا و دانش آموزان نیز است از هم اکنون علاقه و استعداد خود را شناسایی کنند
 

وی افزود: نسل جوان کشور به عنوان افرادی پاک هستند که بایستی مورد مراقبت و مواظبت ویژه قرار گیرند.

یکه‌خانی با اشاره به رشادت‌های شهدا در ادوار مختلف انقلاب اسلامی،تاکید کرد: هر چه امروزه داریم به برکت خون گرانقدر شهدا است و شهدا بر تمام اعمال و رفتارما نظاره‌گر هستند این ناظر بودن آنان مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: در 38 سال قبل در چنین روزی کشور عراق در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار با ایران را آغاز کرد و به لطف خداوند در 29 مرداد 1367 جنگ به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی تعداد 324 شهید دانش‌آموز و 92 شهید معلم وجود دارد،تصریح کرد: اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی خراسان جنوبی در خصوص کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان‌جنوبی 22 مهرماه سال جاری در بیرجند برگزار میشود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha