پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک‌دار از برگزاری سه اجلاسیه اساتید سطوح یک، عالی و خارج و مراکز تخصصصی حوزه علمیه قم در مهرماه جاری خبرداد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود ملک‌دار مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برنامه مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه برای تجلیل از اساتید حوزه علمیه قم بیان داشت:  به‌منظور تجلیل از اساتید مکرم حوزه علمیه قم و عرض خسته نباشید به این بزرگواران که در تعلیم و تربیت طلاب و آینده‌سازان حوزه علمیه کوشا هستند 20 مین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با عنوان «رسالت اساتید در هدایت تربیتی و علمی» در تاریخ 12 مهرماه برگزار خواهد.

وی ادامه داد: این اجلاسیه در سالن همایش مدرسه امام کاظم (ع) با حضور آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی برگزار می‌شود و از بیانات این مرجع عالی‌قدر بهره‌مند خواهیم شد و همچنین در ادامه مراسم از بیانات آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز بهره خواهیم برد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: در پایان این مراسم گزارشی از اجلاسیه سال گذشته برای حضار ارائه می‌شود و از پنج نفر از اساتید در قالب استاد برتر، استاد پیشکسوت و استاد ایثارگر تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: چهار پیش اجلاسیه با عنوان‌های هدایت علمی آسیب‌ها و راهکارها، هدایت تربیتی آسیب‌ها و راهکارها، آموزش پژوهش محور آسیب‌ها و راهکارها و نقش اساتید در تربیت طلاب تزار انقلاب اسلامی قبل از اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزارشده و در این کمیسیون‌ها 20 نفر از اساتید معظم که هم‌رده معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هستند به تبادل‌نظر پیرامون موضوعات پرداخته و بنا است یک نفر از اساتید به‌عنوان مخبر در اجلاسیه مصوبات کمیسیون‌ها را ارائه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک‌دار با اشاره به دو اجلاسیه دیگر اظهار داشت: اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم با عنوان رسالت اساتید در تربیت و پژوهش در 19 مهرماه و اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با عنوان جایگاه فقاهت در علوم انسانی و اسلامی در 26 مهرماه در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر محترم حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های حوزوی برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم نیز 5 کمیسیون با عنوان‌های جایگاه پژوهش و تهذیب در متون درسی، قرین سازی تدریس با پژوهش، نقش اساتید در تبیین رسالت‌های سیاسی و اجتماعی حوزه، نقش پژوهشی و تهذیبی اساتید در ساختار مدرسه مطلوب و مشاوره تربیت و هدایت تحصیلی در نظر گرفته‌شده که اساتید محترم در این کمیسیون‌ها تبادل‌نظر کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha