جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی کیا

حوزه/ سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان در ۲۲ مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، علی اصغر موسوی کیا، صبح امروز در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی، اظهار کرد: از دو هزار شهید استان ۴۳۵ شهید متعلق به آموزش و پرورش هستند.

وی  ادامه داد: بیست و دوم مهرماه سال جاری اجلاسیه دانش آموزان و فرهنگیان برگزار خواهد شد و چهار هزار دانش آموز و فرهنگی برای حضور در این اجلاسیه دعوت خواهد شد که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز و معلم از شهرستان بیرجند و ۵۰۰ معلم از شهرستان های استان خواهند بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه خانواده های شهدا، مدیران کل استان های همجوار و مسئولین استانی و شهرستانی نیز برای شرکت در این اجلاسیه دعوت خواهند شد، تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش نیز به عنوان سخنران ویژه مراسم در اجلاسیه حضور خواهد داشت.

موسوی کیا با اشاره به تبیین فرهنگ شهید و شهادت در مدارس، خاطرنشان کرد: برای هر مدرسه جهت تبیین یاد و نام شهدا یک ستاد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه  در سال تحصیلی گذشته ۴۲۰ یادواره شهدای دانش آموزی در مدارس برگزار شده است، عنوان کرد: اردوی جهادی توسط دانش آموزان برای خانواده های شهدا و مراسم فرهنگی، هنری و نقاشی در سطح مدارس با محوریت دفاع مقدس در حال برگزاری است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: دیدار با خانواده شهدا، حضور راویان در سطح مدارس، فضاسازی محیطی، نصب بنر در مدارس و دیوار نویسی با مضوع شهید و شهادت از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در راستای تبیین نقش شهدا است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۳ شهید دانش آموز و ۹۲ معلم شهید در سطح استان داریم،تاکید کرد: بالغ بر ۱۰۰ جلد کتب جیبی مربوط به شهدا و همچنین دو عنوان کتاب مهم و اثر بخش با نام های نقش فرهنگیان در دفاع مقدس و نقش دانش آموزان در دفاع مقدس تالیف شده است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha