جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماندگاری

حوزه/ رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه کشاورز بسیجی باید باور کند مادران شهدا فرزندانشان در دوران طاغوت تربیت و در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده اند، گفت: ۵ هزار نفر از شهدای دانش آموز زیر ۱۵ سال هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، رئیس موسسه روایت سیره شهدا امروز در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی، اظهار داشت: کشاورزی و دامداری سخت است اما تربیت از آن سخت تر است و مادر و پدر به عبارتی کشاورز هستند.

وی افزود: اگر باور کردیم که تربیت از کشاورزی سخت تر است، باید قبول کنیم که امروز فساد، کفر و شرک غوغا می کند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دنیای امروز را می توان به کاخ فرعون تشبیه کرد، بیان داشت: اگر در این دنیا که با این همه کفر و فساد و قتل و غارت و در این منجلاب، گل هایی روییده شده به همت مادران و پدرانی بوده که فقط یکی از آنها به خلقت عالم می ارزد که وجود خاتم المرسلین حضرت محمد است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: خدا می فرماید "ای رسول اگر تو نبودی زمین و آسمان را خلق نمی کردم" و همین است که در این دنیایی که فسادها صورت می گیرد، می شود دست گل هایی تربیت کرد که 232 هزار شهید که 2 هزار شهید نصیب این استان شده است، از آن جمله اند.

وی تاکید کرد: اگر می شود در این اوضاع و احوال بهترین ها را تربیت کرد، پس می شود در شرایط جنگ اقتصادی بیشترین و با کیفیت ترین محصول را آماده کرد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه کشاورز بسیجی باید باور کند مادران شهدا فرزندانشان در دوران طاغوت تربیت و در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده اند، گفت: 5 هزار نفر از شهدای دانش آموز زیر 15 سال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: نسل جوان که اول انقلاب به جبهه رفتند جوانی خود را در دوران طاغوت گذراندند و امروز هم شهدای مدافع حرم که در این دوران به جبهه می روند و جانشان را در کشور دیگر فدا می کنند، آسیب های زیادی از فسادهای اقتصادی و فرهنگی را مشاهده می کنیم.

وی افزود: پس می شود در شرایط بد، محصول خوب تربیت کرد که نمونه آن همین شهدا بودند که در شرایط بد محصول خوب شدند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: امروز شرایط ما شرایط خیلی خوبی نیست و دشمن فشارهای زیادی بر ما آورده است، ولی می شود با جهادکشاورزی جواب دشمن را بدهیم.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به آیه 96 سوره اعراف بیان داشت: خدا فرموده هرکس این الگو را رعایت کند به آن برکت می دهیم و حتی در کشاورزی، دامداری و مدیریت سایسی هم می شود از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اگر این نکات را رعایت کردید موفق می شوید که اولین نکته رعایت ایمان است و اینکه قانون خدا را رعایت کنید.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر رعایت تقوا، هشدار داد: اگر قانون خدا را رعایت نکنیم، آسمان و زمین غفل می کند و برکتی به زندگی ما وارد نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درخصوص ازدواج و داشتن اولاد صالح، عنوان کرد: لقمه و نطفه و دامن باید پاک باشد تا اولاد سالم نتیجه بدهد و در کشاورزی هم باید همین گونه باشد چراکه باید کاشت، کاشت حلالی باشد که در این راستا خدا فرموده در حرام برکت نگذاشتم.

وی، برای داشتن فرزندانی همچون شهدا به تربیت قبل از تولد فرزند و شرایط انتخاب همسر اشاره و بیان کرد: در انتخاب همسر باید دقت کرد که پاک باشد و جشن عقد باید سالم و عاری از گناه باشد، زیرا اینها خشت اول است و اگر این خشت اول را ناپاک بگذاریم معلوم نیست اولاد پاک باشد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه دامن دختر باید پاک باشد تا به گفته حضرت امام خمینی از دامن زن مرد به معراج برود، اظهار داشت: در کشاورزی نیز باید همین موارد را برای تربیت فرزند صالح رعایت کرد تا خدا به آن برکت بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نکته دیگر را برای تربیت صحیح فرزند مراقبت دینی دانست و گفت: وصل کردن فرزند به مسجد و هیئت، قرآن و اهل بیت(ع) و مرجعیت ضروری است تا این محصول دائما با دین مرتبط باشد و دستورات را بگیرد و منحرف نشود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha