پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه اسلامی نیوزلند نشست «ملاقات با یک مسلمان» برگزار می کند

حوزه/ نشست «ملاقات با یک مسلمان» توسط جامعه اسلامی نیوزلند، با هدف مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی در جامعه و آشناسازی مردم با دین اسلام برگزار می گردد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، مسلمانان جامعه اسلامی نیوزلند، به هدف مبارزه با سوءبرداشت های ضداسلامی در جامعه و آشناسازی مردم با دین اسلام،  نشست «ملاقات با یک مسلمان» برگزار می کنند.

احمد قمر ، امام جماعت مرکز اسلامی می گوید: از زمان حوادث 11 سپتامبر و حملات تروریستی پس از آن زمان تاکنون، سوءبرداشت ها و دیدگاه های غلط زیادی پیرامون دین اسلام و مسلمانان در جهان به چشم می خورد.

وی در ادامه گفت: می خواهیم به مردم نشان دهیم که ما مسلمانان از هر کسی بیشتر از تروریسم نفرت داریم و از آن صدمه خورده ایم. این تروریست ها دین اسلام را وارونه نشان می دهند و از آن در راستای اهداف شخصی و انگیزه های سیاسی بهره برداری می کنند.

قمر با بیان اینکه اکثریت مردم نیوزلند تمام عمرشان هم با یک مسلمان ملاقاتی نداشته اند افزود: البته بیشتر نیوزلندی ها تاکنون موفق شده اند اعمال وحشیانه برخی افراد را با اسلام واقعی تمایز نشان دهند، اما هستند کسانی که مسلمانان را حقیقتا نمی شناسند و ما امیدواریم بتوانیم از طریق این ابتکار پل ارتباطی برای درک متقابل بسازیم و جامعه یک دل و یک رنگ ایجاد کنیم.

محمد اناس رحیم سرپرست روابط عمومی مرکز اسلامی نیوزلند نیز گفت: سوءبرداشت ها و سوءتفاهم ها پیرامون دین اسلام از «ترس از ناشناخته ها» سرچشمه می گیرند. اعضای جامعه اسلامی در این نشست «ملاقات با یک مسلمان» مشارکت دارند و هدف آنان این است تا فرصتی برای شناخت مسلمانان در میان غیرمسلمانان به وجود بیاورند. این کمپین 2 سال پیش آغاز شده و نتایج مثبتی در برداشته است.

وی افزود: به این ترتیب آن ها درمی یابند که ما انسان های عادی هستیم و به اینکه ساکن این کشور می باشیم افتخار می کنیم. آن ها وقتی که این مسئله را متوجه شوند درک درستی از ما به دست آورده و افسانه های دروغین را درباره مسلمانان باور نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha