جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌ عبدالله واحدی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طرح‌های فرهنگی و دینی در زندان‌های استان سمنان مورد استقبال واقع‌شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که اجرا می‌شود آموزش تلاوت و حفظ قرآن به زندانیان این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با بیان این که تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل اوقاف امور خیریه و زندان‌های استان سمنان منعقد شده، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه باهدف ارتقاء سطح همکاری‌های متقابل و نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی امضاشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه جامعه هدف آموزش‌های قرآنی در تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل اوقاف امور خیریه و زندان‌های استان سمنان، زندانیان و خانواده‌هایشان هستند، تصریح کرد: مفاد این تفاهم‌نامه در مقاطع مختلفی نظیر حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در سنین هفت‌تا ۱۲ سال، حفظ جزء سی‌ام برای سنین ۱۲ تا ۱۹ سال و درنهایت حفظ اجزاء یک، دو و سی‌ام برای افراد بالای ۱۹ سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اعزام مربی قرآنی است، افزود: تعهد اداره کل زندان‌ها استان سمنان نیز علاوه بر محافل قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن نیز در سه گروه مددجویان، سربازان و کارکنان اداره کل زندان‌ها در طول سال است.

حجت‌الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر به رنگ خدا در ایام مناسبی مانند محرم، صفر و ماه مبارک رمضان با حضور مبلغان و قاریان از دیگر تعهدات اداره کل اوقاف و امور خیریه و سازمان زندان‌های استان سمنان در تفاهم‌نامه دوسویه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha