شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوطه/ حجت الاسلام حیدری با بیان این که در برابر حجم وسیع تبلیغات منفی و ضد دینی دشمن، هر چه در عرصه دینی و معنوی سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، تصریح کرد: باید حرکت های منفعلانه در عرصه دینی و فرهنگی کنار گذاشته شود و با تکیه بر توان و ظرفیت موجود به مقابله با توطئه ها بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان، آن را ظرفیت معنوی ارزشمندی در جهت تقویت باورهای دینی و اعتقادی جامعه دانست.

وی با بیان این که خوشبختانه امروز برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و تبلیغی بسیاری در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود، افزود: برگزاری این گونه برنامه زمینه را برای حضور گسترده تر عموم مردم به ویژه نسل جوان در این اماکن متبرکه فراهم کرده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان منبع عظیم انوار الهی در جامعه اسلامی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: باید از این انوار الهی در جهت تقویت بنیه دینی و اعتقادی مردم بیشتر بهره گرفته شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان در هر منطقه ای که ورود پیدا کردند، منشأ آثار و برکات ارزشمندی بوده اند، افزود: امروز در سایه سار حضور همین امامزادگان بسیاری از مناطق دورافتاده و محروم در سطح کشور آباد شده و توسعه یافته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در معرض توطئه ها و هجمه های بسیار فرهنگی از سوی دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید قدر ظرفیت های دینی و معنوی موجود در کشور را بدانیم و در جهت مقابله با این هجمه ها از آنها بیشتر بهره گیریم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در برابر حجم وسیع تبلیغات منفی و ضد دینی دشمن، هر چه در عرصه دینی و معنوی سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است، تصریح کرد: باید حرکت های منفعلانه در عرصه دینی و فرهنگی کنار گذاشته شود و با تکیه بر توان و ظرفیت موجود به مقابله با توطئه فرهنگی دشمنان بپردازیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی ها ظرفیت های موجود را نادیده می گیرند، خاطرنشان کرد: امروز امامزادگان و بقاع متبرکه یک پتانسیل فرهنگی و معنوی مناسبی در جهت رشد اخلاقی و معنوی جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نقطه هدف دشمن ارزش های دینی و معنوی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اگر ما از ظرفیت های دینی خود بیشتر بهره گیریم، به طور حتم دشمن در برابر اقتدار دینی ما خوار و ذلیل خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه در طول تاریخ محل رجوع و توسل مردم دیندار و مؤمن کشورمان بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز نیز می بینیم هر انسانی با هر عقیده و تفکری، زمانی که از همه جا ناامید می شود به این اماکن متبرکه و مقدسه پناه می برد که این نشان دهنده ظرفیت بالای معنوی این اماکن ارزشمند است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پس از تأکید مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی اقدامات فرهنگی بسیاری در این اماکن اجرایی شد، بیان داشت: درطول سال برنامه های دینی، فرهنگی و تبلیغی بسیاری در مناسبت های مختلف با محوریت مبلغان دینی و روحانیت برگزار می شود که مورد استقبال خانواده ها و همچنین جوانان قرار گرفته است.  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha