جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرادبیگی

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: تمام تلاش ما این است که شهدا و فرهنگ شهادت را زنده کنیم، روحانیت در کنار فعالیت های تبلیغی خود در جبهه ها، سلاح به دست گرفته و همراه دیگر رزمندگان به دفاع از میهن اسلام پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ایلام، حجت اسلام والمسلمین وعد مرادبيگي، در همایش گرامیداشت شهدای روحانی استان ایلام در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام گفت:تمام تلاش ما این است که شهدا و فرهنگ شهادت را زنده کنیم، روحانیت در کنار فعالیت های تبلیغی خود در جبهه ها، سلاح به دست گرفته و همراه دیگر رزمندگان به دفاع از میهن اسلام پرداخت.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به خصوصیات اخلاقی روحانی شهید محمد نبی شمسی و طالب پیری پور بیان کرد: شهید شمسی هم از لحاظ اخلاقی و درسی فرد بسیار منضبطی بود و در آن زمان هیچ یک از طلاب از ایشان کوچکترین ناراحتی و نارضایتی نداشتند و شهید شمسی صدای بسیار زیبایی داشت و زمانی مداحی میکردن صدای ایشان بسیار شبیه صدای مرحوم کافی بود.

وی ادامه داد: شهید خدامرادی در آن زمان محور اخلاقی حوزه علمیه بودند و وقتی خبر شهادت ایشان را به حوزه علمیه آشتیان رسید تمام طلاب و افرادی که در حوزه بود برای آن شهید گریه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبيگي خاطرنشان کرد: در زمان جنگ که در جزیره مجنون همراه با رزمندگان در جبهه بودیم فرماندهان آن زمان می‌گفتند امید ما به شما طلاب و روحانیون است و بیشتر طلاب و روحانیون همیشه در خط مقدم جبهه بودند.

وی تصریح کرد: در حالی که دشمنان تلاش می کنند نقش و حضور روحانیت را در عرصه ها و صحنه های مختلف کمرنگ نشان دهند، آمار شهدای روحانی تنها گوشه ای از تکلیف مداری این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در دفاع از انقلاب است.

بر پایه این گزارش،در این مراسم اساتید حوزه  و همرزمان روحانیون شهید استان  در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha