پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اخبار جهان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

طوفان اقتصادی هم در برابر ناخدای انقلاب تسلیم شد

حجت الاسلام یوسف روحانی امام جمعه مریانج ،با اشاره به شخصیت مقام معظم رهبری و جایگاه ایشان اظهار داشت: به اذعان دوستان و دشمنان رهبر معظم انقلاب دارای شخصیتی نادر و کم نظیر در تاریخ به شمار می آید.وی رهبر معظم انقلاب اسلامی را مجتهدی مسلم، جامعه شناسی دقیق و سیاستمداری با تجربه عنوان کرد و گفت: همه ویژگی های شخصیتی که برای مدیرت یک جامعه لازم است را ایشان دارا هستند.وی ادامه داد: مراقبت هایی که رهبر معظم انقلاب در زمان رهبری و حتی قبل از آن نیز از خود و خانواده شان داشتند ایشان را به عنوان یک الگوی کامل برای جامعه تبدیل کرده است.استاد حوزه در پایان حضور مقام معظم رهبری نعمتی بزرگ از طرف خداوند برای جامع و تاکید کرد: دقت رهبری در زندگی شخصیشان ایشان را به یک شخصیتی استثنایی تبدیل کرده است.

 

رهبران کاتولیک به اسقف ها پشت کردند

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درحالی اجلاس جهانی اسقف‌ها را افتتاح کرد که نهاد کلیسا با بحران و رسوایی آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌ها مواجه است. پاپ در آیین گشایش این اجلاس از همه رهبران مذهبی کلیسای کاتولیک خواست اجازه ندهند آیندگان به رهبران مذهبی خود بعنوان کسانی که گناه، اشتباه و رسوایی را تحمل کردند، بنگرند.این اجلاس در حالی آغاز به کار کرد که تعدادی از اسقف‌ها در اعتراض به عدم توانایی واتیکان در برخورد با رسوایی جنسی از حضور در آن سر باز زدند. اسقف هلند این اجلاس را فاقد مشروعیت خواند و در آن شرکت نکرد؛ اسقف نیوجرسی در آمریکا نیز از حضور در این اجلاس جهانی خودداری کرد. گفتنی است ۲۵۰ اسقف و ۴۰ روحانی جوان در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

 

شیخ نشینان ریاض دومین رسانه معاند را افتتاح کردند

«مازن حایک» سخنگوی رسمی گروه رسانه‌ای «ام.بی.سی» (MBC) از راه‌اندازی شبکه‌ای فارسی وابسته به این گروه تلویزیونی خبر داد که محتوای آن در ابتدا فیلم و سریال، و مخاطب آن جوانان فارسی‌زبان و ایرانی هستند.حایک به وبگاه خبری «عرب نیوز» گفت که شبکه «ام.بی.سی پرشیا» از روز شنبه ششم اکتبر رسما آغاز به کار می‌کند و مخاطبان هدف آن «جوانان، بخصوص در ایران» هستند چرا که بیشتر جمعیت ایران زیر سی سال سن دارند.او به بازار رقابتی در منطقه اشاره کرد و گفت هم‌اکنون دهها شبکه فارسی‌زبان از خارج از ایران پخش می‌کنند که رقبای اصلی «ام.بی.سی پرشیا» هستند. «لیست شبکه‌های فارسی‌زبان بلند است. به همین دلیل، [کار] رقابتی است. در شبکه، تجربه و شناخت خود را برای تولید محتوا و بهترین محتوای در دسترس به کار می‌گیریم تا فارسی‌زبانان جوان تجربه‌ای شگفت‌انگیز داشته باشند. تمرکز اصلی ما نیز رقابت با قوی‌ترین شبکه‌های تلویزیونی خارجی است». سال گذشته، اردیبهشت ۱۳۹۶ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، یک شبکه سعودی فارسی‌زبان دیگر موسوم به «ایران اینترنشنال» آغاز به کار کرد. گفته می‌شود مدیریت شبکه بر عهده  شرکتی موسوم به Global Media Circulating Limited است، که مالکیت آن بر عهده یک تبعه عربستان سعودی به نام عادل العبدالکریم است.اخیرا برخی خبرنگاران و اعضای شبکه «بی.بی.سی فارسی» و «رادیو فردا» از این دو مجموعه جدا شده‌اند. یکی از اعضای سابق شبکه بی.بی.سی فارسی پنج روز پیش در توییتر خود نوشت که «شاهد شروع به کار شبکه جدیدی خواهید بود که تصورتان را از تلویزیون کاملا متحول خواهد کرد». قبل از شروع به کار شبکه ایران اینترنشنال نیز در اتفاقی مشابه، شماری از اعضای شبکه بی.بی.سی فارسی جدا شده و به این شبکه جدید پیوسته بودند.

 

آستان مقدس حضرت عباس(ع) در نیویورک بزرگترین رویداد تاریخی را رقم زد

آستان مقدس حضرت عباس(علیه السلام) در بیانیه ای اعلام کرد: این آستان مقدس برای برگزاری و مشارکت در یک رویداد جهانی مهم آماده می شود و این رویداد برگزاری همایش«بازگرداندن نقش پیشگام و تقویت جوامع عادل و مسالمت جو و فراگیر» در مقر سازمان ملل در نیویورک آمریکاست.این همایش در راستای برنامه ها و فعالیت های داخلی وخارجی آستان مقدس و با همکاری ائتلاف علمی برای پژوهش و میراث و موسسه آیت الله خوئی برگزار می شود. در این بیانیه آمده است که این همایش در هشتم اکتبر برگزار می شود و بیش از هزار شخصیت برجسته از پیروان ادیان و طایفه ها و گروه های مختلف در آن حضور دارند. براساس این بیانیه، آستان مقدس حضرت عباس(ع) به نمایندگی از همه آستان های مقدس و همه مسلمانان به ویژه محبان اهل بیت (علیهم السلام) با گرایش ها و رویکردهای مختلف در این همایش شرکت می کند.

 

کتاب هم صدای مدارس افراطی پاکستان را درآورد

«مفتی محمد نعیم »مدیر مدرسه مذهبی جامعه بنوریه کراچی  و عضو شورای «وفاق المدارس عربیه» پاکستان گفت: اقدام دولت برای تغییر متون درسی مدارس مذهبی را نمی‌پذیریم.وفاق المدارس شورای مرکزی مجموعه مدارس مذهبی در پاکستان می‌باشد.وی افزود:دولت نباید با مدارس مذهبی مانند سازمان های دولتی رفتار کند.مدیر مدرسه جامعه بنوریه اظهار داشت:ما مخالف ثبت قانونی مدارس مذهبی نیستیم و برنامه‌های زیادی در این زمینه به دولت ارائه داد‌ه‌ایم.مفتی نعیم تأکید کرد: شورای وفاق المدارس العربیة پاکستان در جلسات اخیر خود تصمیم گرفت که هرگز اجازه ندهد دولت جدید پاکستان با مدارس دینی مانند نهادهای دولتی رفتار کند.دولت پاکستان یک سیاست جدید مبارزه با افراط گرایی در نظر گرفته است که شامل اصلاحات در برنامه درسی مدارس دینی می شود.مدرسه علمیه «جامعه بنوریه کراچی» از معروف ترین مدارس تکفیری های دیوبندی وابسته به طالبان در پاکستان است.

 

تایوان آغوش خود را برای مسلمانان باز کرد

۲۵ تا ۲۸ اکتبر نمایشگاه بزرگ غذا و نوشیدنی حلال در تایوان برگزار خواهد شد. نقطه قوت تایوان این است که به مسلمانان بعنوان یک تهدید امنیتی نگاه نمی‌کند به همین خاطر حضور مسلمانان و سرمایه‌گذاری آنان در این کشور روز به روز در حال افزایش است. تایوان به شدت روی سفر گردشگران مسلمان به این کشور حساب کرده و روی آن سرمایه‌گذاری هم کرده است.تایوان در مجموعه‌ای از کشورها مانند چین، آمریکا، هند و اروپایی‌ها قرار گرفته که رفتار خوبی با مسلمانان خود ندارند. چین که مسلمانان اویغور را تحت فشار گذاشته و زندانی می‌کند؛ حزب حاکم هند و اروپایی‌ها هم که با مسلمانان رفتار خوبی ندارند. اما تایوان تلاش می‌کند راه را برای ورود مسلمانان باز کند.

 

دیدار کلیسا با شیخ الازهر رسانه ای شد

روز گذشته گروهی بلندپایه از کلیسای کاتولیک ایتالیا به ریاست سر اسقف ایالت جاییتا در جریان سفر به مصر با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.روز گذشته گروهی بلندپایه از کلیسای کاتولیک ایتالیا به ریاست سر اسقف ایالت جاییتا، در جریان سفر به مصر، با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کردند.شیخ الازهر ضمن خوشامدگویی به گروه ایتالیایی تاکید کرد: روابط دوستانه عمیقی میان کلیسای کاتولیک و ما وجود دارد و من به خاطر صداقت پاپ فرانسیس به وی علاقمند هستم.الطیب ادامه داد: پاپ فرانسیس شخصیتی مبارک و الهی و مرد صلح است.از سوی دیگر رئیس گروه ایتالیایی گفت: ما برای اظهار دوستی و محبت میان کلیسای کاتولیک و الازهر به مصر آمده ایم.وی افزود: روابط شخصی میان پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب بهترین دلیل بر عمق روابط میان دو مؤسسه دینی است.

 

تکفیری ها در جنایت سامرا موعود را نشانه رفتند

حجت الاسلام «سید منصور امینی»  که به مناسبت 23 ماه محرم، سالروز قمری تخریب حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا انجام شد، با اشاره به دلایل و انگیزه های تروریست های تکفیری در انجام این جنایت، اظهار کرد: فرقه وهابیت حدود دویست سال پیش با اهدافی کاملا سیاسی تشکیل شد که براساس اعتقادات رهبر اصلی خود ابن تیمیه عمل می کند.معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان البرز با بیان اینکه وهابیون کار خود را در عربستان با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) آغاز کردند، گفت: آنها در این مدت حیات خود به قبور مطهر ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنان بارها تعرض کرده اند که یکی از آنان تخریب حرم مطهر امامین عسکرین(ع) در شهر سامرا بود.وی با اشاره به دلایل پشت پرده جنایت وهابی های سلفی در شهر سامرا، تصریح کرد: وهابیت بر اساس یک تهمت به شیعیان مدعی است امام زمان (عج) در سامرا مخفی شده و بناست ایشان از این شهر ظهور کنند و داستان پردازی های بسیار دیگری نیز در این خصوص دارند.امینی گفت: وهابیت طی یک تهمت دیگر به شیعیان معتقد است که مردم هر صبح و شب با سلاح و شمشیر در مقابل درب سرداب امام زمان (عج) می ایستند تا هر زمانی که ایشان ظهور کردند و نیاز به کمک داشتند، بتوانند ایشان را همراهی کنند لذا برای تقابل با این دو اعتقاد خودخوانده شان به تخریب این بنای مطهر پرداختند.

 

آیت الله سبحانی به روحانیون و طلاب هشدار جدی داد

ایشان با بیان این مطلب که انسان از نظر قرآن بسیار با ارزش است، ابراز داشتند: روحانیون نباید کاری که برخلاف شئون ماست انجام دهند؛ احترام این لباس بسیار لازم است و باید مراقب بود.این مرجع تقلید تأکید کردند: حتی اگر از نظر زندگی عقب بمانیم، نباید برخی از کارها را انجام دهیم؛ چراکه  عمل ما مردم را متدین می کند؛ اما خلاف آن مردم را از دین بیرون می نماید.آیت الله سبحانی تاکید کرد: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع زندگی ما نامناسب باشد مردم را از دین دور می سازد. این مرجع تقلید شیعیان در انتهای درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از معصوم گفت: کسانی هستند که می ترسند ذلیل شوند لذا تن به کارهای ذلیلانه می دهند و گمان می کنند اگر این کار را نکنند از موقعیت اجتماعی آنها کاسته می شود.این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر وضع زندگی ما دینی باشد مردم متدین می شوند اما اگر وضع زندگی ما نامناسب باشد مردم را از دین دور می سازد.

 

توطئه شیعه ستیزی راهی جنوب شرق آسیا شد

تصمیم مالزی برای تخریب حسینیه ها و تعطیلی موسسه های آموزشی شیعیان عجیب است و به نظر می رسد که در پشت این تصمیم ها دستان پنهانی وجود دارد که توطئه شیعه ستیزی را طراحی کردند.سرهنگ «احمد الرحال» تحلیلگر نظامی و راهبردی سوری و از مخالفان نظام سوریه در صفحه فیس بوک خود مدعی شد که دولت مالزی قصد دارد تا همه قراردادهای آموزشی خود با شیعیان موجود در این کشور را لغو کند و همه آنها را بدون ارایه هیچ دلیلی به سرعت به کشورهایشان می فرستد.دولت مالزی تصمیم دارد تا همه حسینیه های شیعیان را تخریب و اموال آنها مصادره کند و از هرگونه فعالیت مالی جلوگیری کند.انتشار این خبر در صفحه فیس بوک احمد الرحال درحالی انجام گرفته است که چندی پیش «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی، کاهش سطح روابط تجاری با ایران را اعلام کرد و علت این تصمیم را تحریم آمریکا ضد ایران دانست. برهمین اساس، احتمال می رود در پشت تمامی این اتفاق ها توطئه ای بزرگ ضد شیعیان و ایران خفته باشد و کسانی درصدد باشند تا با اجرای برنامه ها و تدابیری کشورهای آسیایی را به سمت شیعه ستیزی سوق دهند؛ به همین دلیل مالزی قصد تخریب حسینیه ها و تعطیلی موسسه های آموزشی شیعیان و ممنوعیت تدریس شیعیان در مدارس و دانشگاه را دارد.

 

آیت‌الله علوی گرگانی به رئیس‌جمهور نامه اقتصادی زدند

«آیت الله العظمی علوی گرگانی» از مراجع معظم تقلید شیعیان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توجه بیشتر مسئولان به مسائل اقتصادی شد و گفت: آنچه که بنده را نگران کرده عدم توجه کافی به مقوله رفع نیاز اقشار آسیب‌پذیر و عدم تحرک جدی مسئولان در این زمینه است. آیت الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید شیعیان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توجه بیشتر مسئولان به مسائل اقتصادی شد.

 

آیت الله مکارم شیرازی از دستگاه قضا انتقاد جدی کردند

معظم له در بخش ديگري از سخنان خود اشاره به چند مساله مهم قضايي كردند كه متاسفانه در دستگاه قضايي به آن توجه نمي شود، ايشان فرمودند: در این مسائل بین ما و دستگاه قضا اختلاف است و باید این مشکلات حل شود؛ از جمله اينكه زن مهریه را به اجرا می گذارد و چون عندالمطالبه است فرد به زندان می رود این اشتباه است، اولا عندالمطالبه و عندالاستطاعه فرقی با هم ندارند اگر مطالبه هم بکنند و قدرت و استطاعه نباشد این مطالبه اثر ندارد.ايشان با تأکید بر این که قدرت، شرط عمومي همه تکالیف است، بیان کردند: وقتی مطالبه می کنیم طرف مقابل باید قدرت داشته باشد. این دو فرقی با هم ندارند که از هم جدا شوند. بارها گفته ایم که می نویسید عندالمطالبه، وقتی مطالبه می شود طرف باید قدرت داشته باشد. ايشان بر ضرورت تعامل دستگاه قضا با حوزه علمیه برای حل چنین مشکلاتی تأکید کردند و گفتند: دستگاه قضایی باید مطابق احکام اسلام باشد و نباید عده ای برخلاف احکام زندان بروند.معظم له گفتند: امیدواریم دستگاه قضا با حوزویان بحث کنند و افراد را سرگردان نکنند تا عده ای بی گناه به زندان نروند، این مشکلات با مشورت حل می شود.

 

هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد

هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، محققین و شخصیت های مسلمان و غیر مسلمان از کشورهای مختلف در بندرعباس برگزار شد. همزمان با ایام سالگرد شهادت حضرت زین العابدین(ع)، هشتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، محققین و شخصیت های مسلمان و غیر مسلمان از کشورهای مختلف در بندرعباس برگزار شد.این همایش بزرگ در سالن اجتماعات شهرک مروارید بندرعباس، در دو نوبت صبح و عصر برگزار گردید و مهمانانی از کشورهای کویت، الجزایر، لبنان، سوریه و عراق و همچنین شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ایران در آن حضور داشتند.موضوع کنگره امسال، «قرآن از منظر صحیفه سجادیه» اعلام و فراخوان شده بود.

 

حبس ۳ روحانی بحرینی توسط رژیم آل خلیفه تمدید شد

دادستانی آل خلیفه، حبس سه خطیب به نام های شیخ "یاسین الجمری"، شیخ "هانی البناء" و شیخ "مجید السهلاوی" را به مدت 15 روز به اتهام اقدامات تحریک آمیز علیه دولت و اجرای عملیات های تروریستی تمدید کرد.این سه روحانی در 18 سپتامبر به دنبال مراسم عاشوراء و سوگواری سرور و سالار شهیدان بازداشت شده اند.بازداشت البنا، الجمری و السهلاوی پس از احضار آنها در راستای هدف قرار دادن خطیبان و مسئولان موکب های عاشورایی است به طوری که تعداد روحانیون وعلمایی که احضار شده اند به بیش از 10 نفر رسیده است.

 

پیام‌های سیاسی حجِ انقلاب اسلامی را به دنیای اسلام مخابره شد

حضرت «آیت‌الله العظمی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی «ارتباط با آحاد امت اسلامی در حج»، «رساندن پیام انقلاب اسلامی به زائران و زدون شبهات و ابهامات آنها»، «زمینه‌سازی برای ایجاد یا تقویت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی» و «همزیستی برادرانه با فرقه‌های اسلامی» را از جمله پیام‌های سیاسی و لازم برای جهان اسلام در ایام حج خواندند و تأکید کردند: حج باید برای جمهوری اسلامی آبروآفرینی کند، بنابراین نباید جنبه‌های سیاسی حج فراموش شود و حج ابراهیمی یعنی حجِ پس از انقلاب اسلامی با حجِ قبل از آن و حجِ کشورهایی که بویی از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی نبرده‌اند، متفاوت است.رهبر انقلاب اسلامی همچنین از تخریب گسترده آثار اسلامی مانند آثار منسوب به پیغمبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، خلفا و مجاهدان صدر اسلام به بهانه توسعه حج بشدت انتقاد کردند و گفتند: در حالی که کشورهای مختلف از آثار تاریخی خود با دقت محافظت و حتی گاهی برای پُر بار نشان دادن تاریخ و گذشته‌شان، آثاری را جعل می‌کنند، تاکنون آثار اسلامی زیادی در مکه و مدینه تخریب شده است.ایشان سازمان حج و زیارت و دستگاههای ذی‌ربط را به انجام کار و ابتکار و تماس با مسئولان حج در دیگر کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تخریب بقایای آثار اسلامی موظف کردند.

 

پلیس به مرکز فرهنگی شیعیان فرانسه حمله کرد

نیروهای پلیس فرانسه سحرگاه امروز به یک مرکز فرهنگی شیعیان با نام «مرکز الزهراء» و همچنین خانه ۱۲ تن از اعضای این مرکز اسلامی یورش برد.گزارش‌ها حاکی از این است که در این حمله عجیب یازده‌ نفر دستگیر شده‌اند. این گزارش می‌گوید که پلیس فرانسه با ادعای ارتباط این افراد با ایران آنها را بازداشت کرده است.در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده ادعا شده است: این عملیات برای مقابله با تروریسم صورت گرفته است.در همین راستا دولت فرانسه اعلام کرده است که دارایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایران و دو فرد را در ارتباط با طرح ادعایی حمله به گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس مسدود کرده است.به گزارش رسانه‌های فرانسوی نام یکی از افرادی که دارایی‌هایش مسدود شده، «اسدالله اسدی» اعلام شده است. اسدالله اسدی دیپلماتی ایرانی است که در پرونده طرح ادعایی حمله به گردهمایی گروهک تروریستی بازداشت شد.این دیپلمات در آلمان بازداشت شده بود و روز دوشنبه اول اکتبر (۹ مهر) دادگاهی در آلمان حکم استرداد او به بلژیک را در ارتباط با پرونده طرح حمله به گردهمایی منافقین صادر کرد.

 

مبارزه با اسلام هراسی دعوای در مدارس را برد

یک دادگاه فدرال در شهر سن دیگو واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا؛ به نفع ادامه فعالیت های «مبارزه با اسلام هراسی» در مدارس دولتی رای داده و تلاش های برخی والدین و گروه های اسلام ستیز برای تعطیل سازی این برنامه را ناکام گذاشت.قاضی دادگاه فدرال اعلام کرد که برخلاف گفته برخی والدین، این پروژه «ضداسلام هراسی» ، غیرقانونی و گرایش ویژه ای به ترویج دین اسلام و هیچ دین دیگری ندارد، بلکه هدف آن اگاهی رسانی می باشد. حکم قاضی دادگاه در54 صفحه ارائه شد.لازم به ذکر است در سال 2016 و در پی انتشار آمارهای نگران کننده از افزایش زورگویی ها و آزار و اذیت علیه دانش آموزان مسلمان، تصمیماتی در راستای «مبارزه با اسلام هراسی» در ایالت کالیفرنیا گرفته شد. در همین راستا نیز سال گذشته  هیات مدیره مدارس شهر سن دیگو آیین نامه ای برای محافظت از دانش آموزان مسلمان در مقابل زورگویی و افزایش آگاهی دانش آموزان غیرمسلمان از دین اسلام تصویب نمود.

 

جعفری در مورد سیاست یک بام و دو هوای اسلام آباد هشدار داد

حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری به سیاست دوگانه دولت پاکستان نسبت به جنایت های عربستان در یمن و جنایت دولت هند نسبت به مسلمانان کشمیر انتقاد کرد.حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به رای مخالف پاکستان در سازمان بین الملل با تحقیق درباره جنایات عربستان در یمن گفت: به خاطر عدم توجه سازمان بین الملل بدترین جنایات عربستان در یمن فراموش شده است و مخالفت پاکستان در سازمان ملل متحد با اجرای تحقیق درباره جنایات عربستان در یمن، موضع پاکستان نسبت به جنایات کشمیر را ضعیف می‌کند، چون از یک سو پاکستان خواستار تحقیق درباره ظلم هند در کشمیر است و از سوی دیگر علیه مظلومان یمنی رای می دهد و از این رو نخست وزیر باید در مورد این سیاست دوگانه پاسخ دهد.وی افزود: طبق حکم دادگاه عالی پاکستان، دولت باید مجوز غیر قانونی ژنرال راحیل شریف برای رهبری ائتلاف نظامی عربستان را لغو کند؛ زیرا به خاطر وجود یک شخصیت نظامی پاکستانی در عربستان، ادعای سیاست دوستی و صلح طلبی پاکستان در منطقه زیر سوال میرود.حجت الاسلام و المسلمین ناصر عباس جعفری در ادامه گفت: رسانه های پاکستان نباید با استفاده از لفظ «شورشیان یمن» در مورد انصارالله یمن در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند، چون در یمن حوثی ها و شافعی ها باهم متحد هستند و مثل مردم کشمیر و فلسطین از کشور خودشان دفاع می کنند.در پایان دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان خواستار اعلام رسمی عدم وابستگی پاکستان به ائتلاف نظامی عربستان شد.

 

رهبر انقلاب میزبان بزرگترین همایش بسیجیان کشور شدند

رهبر معظم انقلاب، در جمع شرکت‌کنندگان در همایش ده‌ها هزار‌نفری بسیجیان استان تهران، در ورزشگاه آزادی حضور خواهند یافت.حاضران در این همایش، گروه‌های جهادی بسیجی‌ای هستند که شهریور‌ماه امسال در رزمایش خدمت بسیجیان شرکت کرده و به ارائه خدمات مختلف به اقشار محروم در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی پرداخته بودند.سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر در موضوع خدمت‌رسانی در سراسر کشور در محلات شهری و حاشیه شهرها به ارائه خدمات مختلف در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزشی، اشتغال‌زایی، عمرانی و بهداشت و سلامت حاضر شدند و از ۹ شهریور تا ۲۹ شهریور این رزمایش برگزار شد، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای سنجش آمادگی بسیجیان برای خدمت‌رسانی به اقشار محروم انجام شد و حلقه پایانی رزمایش یک تجمع ۷۰۰ هزارنفری در مراکز استان‌ها است که ده‌ها هزار نفر آن‌ها در تهران در روز پنج‌شنبه تجمع خواهند کرد.

 

حوزه با FATF  مخالفت کرد

حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند ، نمی گذاریم قرارداد FATF امضا شود. حضرت آیت الله نوری اظهار داشتند: توجه همیشگی حوزه به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه لازم است؛ چراکه نظام ما بر اساس اسلام به وجود آمده و نمی توان بی توجه بود؛ مردم می گویند نظام را شما به وجود آوردید و باید به مسائل جامعه نظارت داشته باشید؛ امروز جریانات سکه، دلار، خودرو و ... اضطراباتی را در جامعه به وجود آورد است که باید نظارت بر آن داشت.این مرجع تقلید با اشاره به قرارداد FATF خاطرنشان ساختند: یکی از قراردادهایی که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، قرارداد FATF است که جزو قراردادهای عبری، عربی و غربی است.معظم له تصریح کردند: این قرارداد دارای چندین ماده است که می خواهند برای جلوگیری از تروریست و ... قاعده ای وضع کنند که تا همه هم پیمان شوند؛ اما اختیار را در دست کسانی می دهند که تحریم کنندگان ما بوده و با اسرائیل موافق هستند؛ متأسفانه این افراد طرف قرارداد ما هستند و باید با آنان هم پیمان شویم.این مرجع تقلید در پایان تأکید کردند: حوزه علمیه باید بیدار باشد و با تمام قوا با این قرارداد مخالفت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha