جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم تبیین سبک زندگی سیدالساجدین(ع) از سوی حوزویان برای عموم مردم به خصوص نسل جوان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین  ملکوتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن 25 محرم که به نقلی سالروز شهادت مظلومانه امام سجاد (ع) است، اظهار داشت: ما در زمینه اخلاق و تربیت و سلوک رفتاری بیش از هر چیز نیازمند آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) هستیم و در این خصوص به ویژه سیره و کلام و ادعیه امام سجاد(ع) بسیار مهم و راهگشاست.

وی با تاکید بر این که ما باید ایرادات سبک زندگی خود را با تاسی به سیره و کلام نورانی حضرات معصومین(ع) برطرف کنیم، گفت: آنچه از طلاب و فضلای حوزه انتظار می رود این که سبک زندگی امام سجاد(ع) را برای عموم مردم و خصوصاً نسل جوان به خوبی تبیین و تشریح کنند که قطعاً در پرتو این اقدامات برکات بسیاری نهفته است.

این استاد حوزه همچنین خاطرنشان کرد: بی شک ارتباط تنگاتنگ با صحیفه سجادیه و ادعیه و مناجات امام سجاد (ع) در روند اصلاح خلق و خوی افراد جامعه بسیار موثر است.

وی البته از اساتید حوزه نیز خواست که توجه بیش از پیشی به صحیفه سجادیه داشته باشند و افزود: بسیار خوب است که حداقل در یکی از جلسات روایت و حدیث اخلاقی از اهل بیت(ع) گفته شود و در کنار آن سیره علمای مطرح و مهذب گذشته برای طلاب جوان در درس های حوزوی بیان گردد، چرا که این ها شاگردان ممتاز مکتب ائمه اطهار(ع) بوده اند و برای همیشه اسوه حوزویان هستند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha