جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاظمی

حوزه/ دبیر کمیسیون خدمات و معیشت شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که طی سال جاری بالغ بر ۵۰۰ رقبه وقفی دیگر بر موقوفات حوزه خراسان افزوده شده است، گفت: این حرکت، قدم مبارکی است اما باید بیش از این فعالیت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، در نشست کمیسیون های تخصصی این شورا با بیان این که تا کنون جلسات زیادی در راستای تحقق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در بخش خدمات و معیشت برگزار شده است، گفت: سه فصل از فصول نظام جامع خدمات معیشت حوزه علمیه خراسان تا کنون به تصویب شورای عالی رسیده است.

وی با بیان این که در زمینه خدمات مالی، حوزه های علمیه از قدیم تا کنون بر دو حوزه در راستای جذب منابع مالی یعنی موقوفات و خیرین تاکید داشته اند، عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان بالغ بر 20 هزار رقبه وقفی در سه استان دارد که این حاصل اهتمام مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف این حوزه بوده است.

دبیر کمیسیون خدمات و معیشت شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که طی سال جاری بالغ بر 500 رقبه وقفی دیگر بر موقوفات حوزه علمیه خراسان افزوده شده است، بیان کرد: این حرکت، قدم مبارکی است، اما حداقل کار بوده و باید در راستای تحقق سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در راستای ارتقای آن گام های شایانی برداشته شود.

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که برای تحقق سند چشم انداز عنصر زیربنایی مباحث مالی و موقوفات است، گفت: یکی از مباحث مهم در این سند خدمات مالی، جذب موقوفات و منابع مردمی است.

وی با بیان این که البته برخی سازمان ها بالغ بر هشتاد میلیارد جذب منابع مالی و مردمی داشته اند که حوزه ها باید بیش تر بر این مساله کار کنند، تصریح کرد: حمایت های مالی و خدمات مالی حوزه علمیه خراسان در بخش های مختلف باید به صورت هدفمند بوده و روز به روز نیز پررنگ تر شده و تجلی بیش تری پیدا کند.

دبیر کمیسیون خدمات و معیشت حوزه علمیه خراسان با بیان این که حوزه علمیه خراسان در بحث مسکن نیز قدم های مطلوبی برداشته و در حال حاضر مشغول ساخت و تکمیل پروژه 528 واحدی طلاب است که البته تا کنون 400 واحد تحویل طلاب شده، افزود: این حرکت مبارک، قدم شایانی در راستای خانه دار شدن طلاب حوزه علمیه خراسان می باشد.

حجت الاسلام کاظمی با بیان این که خدمات تفریحی و ورزشی نیز از دیگر اضلاع خدمات معیشتی حوزه علمیه خراسان است، خاطر نشان کرد: در راس اضلاع شورای عالی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و مرکز خدمات حوزه قرار داشته و در راستای تحقق این سند چشم انداز مجموعه های دیگری نیز همچون سازمان اوقاف، دفتر تبلیغات اسلامی و ... حمایت هایی دارند.  

وی با بیان این که تا کنون دست اندرکاران حوزه علمیه خراسان در زمینه بحث های نرم افزاری و فکری سند چشم انداز این حوزه همت به خرج داده اند، بیان کرد: امیدواریم با همت اعضای شورای عالی این مهم هرچه زودتر محقق شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha