پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهشگران جشنواره تراتیل سجادیه

حوزه/ دکتر مازن رئیس اتحادیه جهانی اسلامی تصوف از کشور تونس گفت: اگر بشریت بخواهد با تروریسم مبارزه کند و از دست اندیشه های تکفیری رهایی یابد باید از مبانی رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) کمک بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر مازن رئیس اتحادیه جهانی اسلامی تصوف از کشور تونس، گفت: اگر بشریت بخواهد با تروریسم مبارزه کند و از دست اندیشه های تکفیری رهایی یابد باید از مبانی رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) کمک بگیرد.

وی این سخنان را در حاشیه نشست پژوهشی جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" که از سوی آستان مقدس حسینی در کربلا برگزار شد، بیان کرد.

جمال الدین شهرستانی رئیس برنامه ریزی این جشنواره اشاره کرد: در این نشست ده پژوهش از کشور های عربی و غیر عربی مثل ایران، نیجر، موریتانی، مغرب، تونس، لبنان، هند، پاکستان، انگلیس و ترکیه ارائه شد.

وی افزود: امسال جشنواره تراتیل سجادیه با حضور گسترده آکادمی متخصص از ارزش علمی و اهمیت بسیار بالایی برخوردار شد.

کشور های جهان آشنایی با امام سجاد(ع) را آغاز کرده اند

عبد المعین الهر رئیس نشست پژوهشی گفت: این جشنواره از این جهت با اهمیت است که امام سجاد(ع) را که یک شخصیت اسلامی و انسانی است را مورد توجه قرار می دهد و به آن می پردازد.

وی افزود: پژوهش ها با عناوین مختلف صحیفه سجادیه و رساله حقوق را مورد کاوش قرار داد است و این مسئله نشان می دهد که کشور های مختلف با اهمیت و ارزش این شخصیت آشنا می شوند.

شیخ محمد فاضل پژوهشگر کشور موریتانی گفت: رساله حقوق، تمامی قوانین و حقوقی که انسان در تعامل با خالق و مخلوقات باید رعایت کند را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: باید پیامی به غرب با مضمون اینکه اسلام دین محبت، مدارا و اعتدال است تا سرچشمه های اندیشه تکفیری اصلاح شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha