جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره بین المللی تراتیل سجادیه

حوزه/ جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" که با حضور شخصیت های دینی مذاهب و ادیان مختلف و شخصیت های جهانی برگزار شده بود، با صدور بیانیه ای در خصوص همزیستی مسالمت آمیز و وحدت مسلمانان به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" که با حضور شخصیت های دینی مذاهب و ادیان مختلف و شخصیت های جهانی، آکادمی و هنری از کشور های مختلف برگزار شده بود، با صدور بیانیه ای در خصوص همزیستی مسالمت آمیز و وحدت مسلمانان به کار خود پایان داد.

 

رساله حقوق، قوانینی جهانی است که هیچ قانون دیگری با آن مشابهت ندارد

حاضران در این جشنواره در اختتامیه تاکید کردند: رساله حقوق و واجبات، قوانینی جهانی هستند که هیچ قانون وضع شده دیگری با آن مشابهت ندارد و این رساله تمامی قوانین جهانی را در خود جای داده تا پایه های اصلی همزیستی مسالمت آمیز را در جامعه پایه ریزی کند.

شرکت کنندگان با اشاره به اینکه انتخاب عنوان "همزیستی مسالمت آمیز" برای جشنواره امسال موفقیت آمیز بوده؛ چراکه در جهت خواسته جوامع در محقق ساختن امنیت، صلح و استقرار است، گفتند: اسلام به حقوق مخالفین خود تا زمانی که اقدام به تجاوز نکنند، احترام می گذارد و آن ها اجازه می دهد که مطابق با آئین و شعائر خود عمل کنند.

 

در رساله حقوق به حقوق تمامی انسان ها اشاره شده است

در این بیانیه آمده: در رساله حقوق، حقوق و مفاهیم آن از دیدگاه الهی معرفی شده و تمامی انسان ها را به عنوان جانشین خداوند بر روی زمین شامل می شود، بدون این که به جغرافیا و نظام سیاسی حاکم خاصی اشاره کند.

همچنین در این بیانیه اشاره شده: رساله حقوق، یک رساله اخلاقی، انسانی، تربیتی و اجتماعی است که اصول همزیستی مسالمت آمیزی اجتماعی را برای تمامی بشریت ترسیم می کند؛ چرا که آن یک سری اصول اخلاقی است که تنها کسانی می توانند آن را رد کنند که دشمنی داشته باشند، یا به سمت باطل منحرف شده باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha