جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 اختتامیه جشنواره تراتیل سجادیه

حوزه/ جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" که همزمان با ایام شهادت امام سجاد (ع) در حرم امام حسین (ع) برگزار شد، با قرائت بیانیه تولیت آستان مقدس حسینی کار خود را به پایان برد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشنواره بین المللی "تراتیل سجادیه" که همزمان با ایام شهادت امام سجاد (ع) در حرم امام حسین (ع) برگزار شد، کار خود را به پایان برد.

شیخ صباح عباس در اختتامیه جشنواره به نمایندگی از تولیت آستان مقدس حسینی، بیانیه ای را خواند و در آن اشاره کرد: امام سجاد (ع) یک روش و شیوه کامل برای تنظیم روابط با خدواند متعال و بشر ارائه داده اند.

 

رساله حقوق، احترام به اقلیت های دینی را واجب دانسته و چارچوبی برای تسامح دینی تعیین می کند

"پیر ایمانوئل" مشاور نخست وزیر فرانسه از دعوت آستان مقدس حسینی برای مشارکت در جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: برخی از کشور ها و منطقه ها شاهد افزایش تهدید ها و خشونت مسلحانه و مناطق دیگر شاهد جنایت علیه بشریت و جنایت های جنگی است.

ایمانوئل تصریح کرد: تروریست هایی که مرتکب این جنایت ها می شوند، وابسته به کشور مشخصی نیستند، امّا به اسم اسلام مرتکب ترور و جنایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه نوشته های امام سجاد(ع) به مبارزه با خشنونت و تهدید دعوت می کند، افزود: اصل پایانی رساله حقوق، احترام به اقلیت های دینی را واجب دانسته و چارچوبی برای مدارا و تسامح دینی برای کسانی که در کشور های اسلامی هستند، تعیین می کند.

ایمانوئل با بیان اینکه اجرای این حقوق نیازمند تنظیم قوانینی است که از این حقوق حمایت کند، اشاره کرد: متون رساله حقوق با برخی از پیمان نامه ها و تفاهم نامه های سازمان ملل مطابقت دارد.

 

ریشه تکفیر و تروریسم در دشمنی بنی امیه با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است

دکتر ابو الحسن عضو پارلمان نیجر گفت:  ریشه تکفیر و تروریسم در دشمنی بنی امیه با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: امام سجاد (ع) این حقوق را به عنوان اصولی برای مبارزه با تروریسم و تکفیر تنظیم کرده تا ثابت کند که تروریسم فرزند اسلام نیست، بلکه فرزند عقل های مریض و فاسد است.

در پایان جشنواره شاعرانی مثل اسیل سقلای از لبنان، علی الصفار و حازم التمیمی از عراق در خصوص شخصیت امام زین العابدین(ع) و میراث ایشان شعر خواندند.

همچنین از برندگان مسابقه داستان کوتاه، پژوهشگران و شرکت کنندگان در فعالیت های جشنواره تقدیر شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha