جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد دانشگاه آمریکایی- فلسطینی خواستار بایکوت و تحریم اسرائیل شد

حوزه/ سامی الآرین، استاد دانشگاه فلسطینی- آمریکایی تبار از دانشگاه صباحتین زعیم در استامبول، طی سخنانی ضمن محکوم کردن صهیونیست ها در رابطه با فلسطین، خواستار بایکوت جهانی اسرائیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، سامی الآرین، پروفسور و استاد دانشگاه فلسطینی- آمریکایی تبار در نشست دومین روز همایش «فلسطین: رودررویی با چالش های جدید و آماده سازی برای آینده»  که در دانشگاه ابن هالدون در استانبول برگزار شد، خواستار «بایکوت اسرائیل» از سوی جامعه جهانی گردید.

الآرین که هم اکنون از اساتید دانشگاه صباحتین زعیم در استانبول می باشد در سخنانی گفت: بایکوت می تواند اقتصادی یا فرهنگی باشد. ما باید صدایمان را به گوش جهانیان برسانیم. اگر جهان موضع مشترکی در رابطه با مسئله فلسطین داشته باشد، اسرائیل قادر نخواهد بود که به  کشتارهای بی رحمانه ادامه دهد.

ایدئولوژی صهیونیستی ریشه تمام مشکلات

این فعال حقوق بشر آمریکایی فلسطینی که مدیر مرکز «امور جهانی و اسلام» می باشد گفت: بدبختی ها همه زمانی آغاز شد که یهودیان اروپا به خاورمیانه و فلسطین آمدند و مسلمانان و مسیحیان را از زندگی در این منطقه محروم ساختند. معضل فلسطین ریشه در اشغال اسرائیلی با ایدئولوژی صهیونیستی دارد تا اینکه فقط شهرک نشینان یهودی در سرزمین های فلسطینی مشکل ساز شده باشند.

وی افزود: یهودیان تنها مشکل مردم فلسطین نیستند، بلکه این یک معضل جهانی است؛ زمانی که یهودیان در فلسطین سکونت یافتند یک نسل کشی علیه مردم فلسطین آغاز شد. در پایان جنگ جهانی اول بریتانیا در سال 1918 به منطقه یورش برد و صهیونیست ها را در سرزمین های متعق به فلسطینیان سکونت داد. از آن زمان تاکنون یهودیان و رژیم اسرائیل به شهرک سازی ادامه داده اند و با زورگویی و سرکوب سعی  داشته اند مردم فلسطین را از این سرزمین حذف کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha