شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​قانون منع خرید کالاهای اسرائیلی به پارلمان ایرلند رسید

حوزه/ قانون «کنترل فعالیت اقتصادی در سرزمین های اشغالی ۲۰۱۸» که برای بار دوم به مجلس اعلای نمایندگان ایرلند وارد می شود در صورت تصویب، خرید کالاها و کسب خدمات از شهرک نشینان صهیونسیتی را غیرقانونی خواهد ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، تصویب قانون جدیدی در جمهوری ایرلند ممکن است به زودی خرید کالاها و خدمات از شهرک نشینان صهیونسیتی را غیرقانونی سازد.

این قانون که قرار است در روز 11 جولای در مجلس اعلای نمایندگان ایرلند به رای گذاشته شود، در صورت تصویب، خرید کالاها و کسب خدمات از شهرک نشینان اسرائیلی را ممنوع خواهد ساخت. قانون «کنترل فعالیت اقتصادی سرزمین های اشغالی 2018» توسط یک سناتور فرانسیس بلاک و دیگر سناتورهای مستقل ایرلندی در 24 ژانویه امسال به جریان گذاشته شد.

با این حال شش روز بعد مجلس پارلمانی ایرلند در پی فشارها از سوی رژیم اسرائیل مجبور به تعویق جلسه بر سر این قانون شدند. در 30 ژانویه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آلیسون کلی، سفیر ایرلند در اسرائیل را فراخواند. وی مدعی شدکه دولت ایرلند از این قانون حمایت نمی کند. نتانیاهو مدعی شده بود که این قانون به اسرائیل «خسارت» وارد کرده و تلاشی برای حمایت از جنبش بایکوت، تحریم و عدم سرمایه گذاری علیه اسرائیل است.

6 ماه بعد در 27 ژوئن، بلاک در توئیتر خود اعلام کرد که قانون مورد نظر به پارلمان بازگشته است و یک هفته بعد نیز حزب فیانا فایل (دومین حزب بزرگ در پارلمان ایرلند) حمایت خود را از این قانون اعلام کرده و امیدهای جدیدی را برای تصویب این قانون به وجود آورد.

در صورت تصویب این قانون در مجلس اعلاء، به مجلس سفلی منتقل شده و در صورت تصویر در آنجا نیز بعد از گذراندن چند مرحله بازبینی و ارزیابی به صورت قانون در خواهد آمد.

درحال حاضر کشور جمهوری ایرلند محصولات متعددی از جمله میوه و سبزیجات، شراب، پلاستیک و محصولات بهداشتی زیبایی از شهرک های اسرائیلی وارد می کند. همه این محصولات با نام «شهرک های غیرقانونی اسرائیلی» برچسب خورده اند. طبق قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی حق برچسب زدن «ساخت اسرائیل» را ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha