شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیستانی

حوزه/ روزنامه "واشنگتن اگزمینر" آمریکا با تاکید بر اینکه آیت الله العظمی سیستانی در برقراری امنیت و تحکیم دموکراسی در عراق نقش داشته، اشاره کرد: مراجع نجف و کربلا تا حدّ زیادی از آزادی دینی حمایت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه "واشنگتن اگزمینر" آمریکا با تاکید بر اینکه آیت الله سیستانی در برقراری امنیت و تحکیم دموکراسی در عراق نقش داشته، اشاره کرد: مراجع نجف و کربلا تا حدّ زیادی از آزادی دینی حمایت می کنند.

در گزارش این روزنامه آمده است، عراق به فضل مراجع دینی نجف و کربلا در صلح، دموکراسی و اعتدال روز افزون است. عراق برای انتقال قدرت باید پنج مرحله را پشت سر بگذارد که آن تا حد زیادی وابسته به رأی مستقل روحانیون دینی بزرگ است و این برعکس آنچه در برخی کشور های عربی در جریان است.

این روزنامه آمریکایی به موضع گیری های حضرت آیت الله سیستانی پرداخته و اشاره کرد: آیت الله سیستانی بر نوشتن قانون اساسی به دست خود عراقی ها اصرار ورزید.

روزنامه اگزمینر، افزود: در سال 2006 و با اقدام تروریست های القاعده در انفجار حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا، آیت الله سیستانی مانع انتقام جویی طایفه ای شد که منجر به خثنی شدن خشونت پس از آن شد. با پیشروی داعش در عراق، این آیت الله سیستانی بود که عراقی ها را برای دفاع از مناطق تحت اشغال داعش و نجات عراقی ها از فاجعه بسیج کرد.

این روزنامه ادامه داد: مراجع دینی نجف و کربلا به شدت از آزادی دینی و استقلال حمایت می کنند و دلیل آن این است که تعداد زیادی از آوارگان اهل سنت از دست داعش به نجف و کربلا فرار کردند و در آنجا کار پیدا کردند، فرزندان آنها به مدرسه رفتند و از نظر دینی هیچ مشکلی وجود نداشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha