جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسیج مردمی

حوزه/ خانم درغام گفت: مردم عراق با عملکرد خود ثابت کردند که سرزمین آنها سرزمین قهرمانان است و در آن جایی برای گردن‌کشان و تروریست‌ها وجود ندارد و فتوای دفاع کفائی نیز توانست نیروهای مردمی عراق را در برابر تروریست ها سازماندهی و متحد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز تبلیغات بین الملل آستان مقدس حسینی مقاله ای از خانم غانیا درغام نویسنده اهل سوریه منتشر کرد که در آن حقیقت و مبانی فتوای دفاع کفائی حضرت آیت الله سیستانی را از دیدگاه خود توضیح داد.

خانم درغام در این مقاله گفت: مردم عراق با عملکرد خود ثابت کردند که سرزمین آنها سرزمین قهرمانان است و در آن جایی برای گردن‌کشان و تروریست‌ها وجود ندارد و فتوای دفاع کفائی نیز توانست نیروهای مردمی عراق را در برابر تروریست ها سازماندهی و متحد کند.

نویسنده اهل سوریه گفت: مرجعیت دینی عراق فتوای دفاع کفائی خود را بر اساس یک سری از مبانی و اطلاعات صادر کرد که مهم ترین آنها وضعیت نهاد نظامی و ارتش عراق بود و در آن شرایط با توجه به لجام گسیختگی داعش روشن بود که اگر کسی تروریست ها را به سرعت مهار نکند، آنها همه جا را اشغال خواهند کرد و لازم بود که تمام اقشار مردم عراق در مبارزه با تروریست ها مشارکت کنند و البته مردم عراق در دفاع از سرزمین خود بر دیگران اولویت داشتند گرچه توطئه های داعش نیز منحصر به عراق نبود و فتوای مرجعیت شیعه بر اساس این مبانی صادر شد.

وی افزود: روحیه دفاع از مردم و سرزمین و حمایت از مقدسات دینی عراق، قدرت واقعی عراق بود که دشمنان تروریست را از پا در آورد و سیاسیون مزدور نیز خسارت های زیادی وارد کرد و از سوی دیگر تمام اختلافات و دو دستگی های طایفه ای نیز در سازمان بسیج مردمی حل شد و از بین رفت و این نهاد مردمی توانست نیروهای عراق را در یک جبهه در برابر تروریست ها متحد سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha