جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی گفت: ما در عصری زندگی می کنیم که در آن گمراه کردن، دروغ و نیرنگ و خطرناک تر از آن دروغ رسانه ای و سیاسی گسترش یافته و فریب، سوء استفاده، خیانت در امانت، کشتار، خریدن رأی با پول رواج یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، گفت: انسان نیازمند جامعه ای بر اساس همزیستی با دیگران است تا بتواند به وظیفه خود در زندگی عمل کند و بر این اساس روابط سیاسی، اقتصادی و فکری شکل می گیرد که اگر این این روابط بر اساس اصول اخلاقی پایه ریزی نشود، رضایت بخش و نتیجه بخش نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر همکاری میان مردم نباشد، درگیری ها، دشمنی و جنگ حاکم می شود و زندگی انسان به بدبختی و بیچارگی کشیده می شود.

ما در عصری زندگی می کنیم که فساد اخلاقی گسترش یافته است

امام جمعه کربلا تصریح کرد: ما در عصری زندگی می کنیم که در آن گمراه کردن، دروغ و نیرنگ و خطرناک تر از آن دروغ رسانه ای و سیاسی گسترش یافته و فریب، سوء استفاده، نبود امانتداری، کشتار، خریدن رأی با پول و آوارگی فرزندان عشایر به خاطر دلایل بی ارزش افزایش یافته است و پسران و دختران جوانان به انحراف کشیده شده و در اماکن عمومی جشن مختلط می گیرند و آشکارا کارهایی انجام می دهند که از نظر اخلاقی مورد قبول نیست.

باطل مثل حق و حق همچون باطل جلوه داده می شود

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی به نبود امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: باطل مثل حق و حق مثل باطل جلوه داده می شود و زمانی که حرکت جدی برای مبارزه با این خطرها نشود، انتشار اینگونه امور منجر به مرگ اخلاقی می شود.

وی اشاره کرد: کشور ما بر موج فساد مالی و اداری و سوء مدیریت سوار است و به خاطر سوء استفاده از شبکه های اجتماعی، فساد اخلاقی خودش را نشان داده است.

نماینده آیت الله سیستانی از روند آموزش در مدرسه و دانشگاه انتقاد کرد و گفت: آموزش در این دو نهاد با تربیت و اخلاق همراه نیست و برای پیشرفت باید تخصص و اخلاق با هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: خطر هایی که به آن اشاره کردیم نیازمند اقدام و تلاش اجتماعی، دولتی و رسانه ای گسترده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha