جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرویان

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: طلاب اگر نگاه ها و نیازهای ادیان را بشناسند، زبان های خارجی را به درستی بیاموزند و از زمینه های ارتباطی که به واسطه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد، استفاده کنند می توانند در حوزه تبیلغ و فرهنگ سازی، پژوهش و تحقیق و گفتگوهای علمی و اجتماعی موفق عمل کنند.

حجت‌الاسلا سید محمود مرویان حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار داشت: بدون تردید نگاه اسلام، پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) نگاه جهانی و آموزه های آنان، معارفی بین ادیانی است؛ همچنین نگاه نهایی اسلامی نگاه توحیدی و قیام حضرت مهدی(عج) یک قیام جهانی است.

وی با بیان اینکه انبیاء الهی یک ید واحده هستند و اسلام مصدق و مکمل ادیان الهی است، افزود: امام رضا(ع) در مناظرات خود با سایر ادیان با آموزه های خود آنان، معارف اسلام را تبیین و ارائه کردند.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: آستان قدس رضوی در این راستا، نگاه جهانی را در گفت و گوهای بین ادیانی دارد و شخصیت امام رضا(ع) ظرفیت ممتازی است که می تواند گفت و گوهای بین ادیان را جهت دهد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی گفت و گوهای بین ادیان در اصفهان گفت: عالمان، نخبگان و اندیشمندان در حوزه گفتمان بین ادیان بحث می کنند و به مشترکات بین ادیان می پردازند و این مقوله نیاز به پژوهش دارد، البته گروه ادیان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، آثار گوناگونی را در این حوزه منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی تصریح کرد: همایش بین المللی گفت و گوهای بین ادیان با موضوع امام رضا(ع) پیش نشست هایی را داشته است، در هند با حضور دانشمندان هندی، حدود 45 مقاله ارائه شد، مقالات این همایش و همایش هند دارای غنای شایسته است و رویکرد فرهنگی بین ادیانی و نگاه مشترک پیروان ادیان در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: در لبنان میان دانشمندان مسلمان و مسیحی همایش برگزار و در آن 30 مقاله ارائه شد، امروز نیز در اصفهان پیش نشستی برگزار شد چراکه این شهر دارای حوزه علمیه غنی و دانشگاه های باسابقه و دارای جایگاه ادیانی خوبی است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: دنیای امروز تشنه است چراکه رویکرد های امانیستی و فرهنگ های سکولار، فرهنگ بی هویتی را ارائه کرده است و شاهد یک نوع عقب گرد از دیدگاه های غربی هستیم.

وی گفت: طلاب اگر آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را یاد بگیرند، نگاه ها و نیازهای ادیان را بشناسند، زبان های خارجی را به درستی بیاموزند و از زمینه های ارتباطی که به واسطه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد، استفاده کنند می توانند در حوزه تبیلغ و فرهنگ سازی، پژوهش و تحقیق و گفتگوهای علمی و اجتماعی موفق عمل کنند.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی بیان کرد: آستان قدس رضوی همایش های گفتگوی بین ادیان با محوریت امام رضا(ع) به همراه نشست های تخصصی را برگزار کرده است و همایش ادیانی دیگر به همراه نشست تخصصی با موضوع تربیت دینی برگزار می شود، چراکه خانواده ها، آموزش و پرورش در بخش انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان و فرهنگ سازی دینی توسط مسیحیت و مسلمان در دنیا با چالش هایی مواجه است و نخبگان دغدغه دارند و نشستی در ماه آینده در لبنان برگزار می شود.

وی یادآور شد: برگزاری این همایش ها با ارائه مقالات تخصصی انجام می شود و تولید علم صورت می پذیرد البته از حوزه های علمیه و دانشگاه ها تقاضا داریم که در این بخش کارهای پژوهشی خوبی را ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha