سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

حوزه/ یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از وظایف مهم طلاب علاوه بر تزکیه نفوس، داشتن بصیرت در جامعه، جهت خنثی نمودن توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم جمالی، در نشست با طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری بیان کرد: یكی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام، نهضت بزرگ عاشور است كه پس از گذشت 1400 سال، هنوز هم به عنوان عنصر الهام بخش قیامهای آزادی خواهانه بشر، در کل جهان مطرح است.

وی افزود: قـیام امام حسین(ع) بر مبناى تمایلات نفسانى نبوده، بلکه به منظور اصلاح امـت جدش رسول خدا(ص)، حفظ اسلام و احياى امر به معروف و نهى از منكر صورت گرفت که امام با شهادت خود، جهاد در راه آرمانهای الهی را در تاریخ ماندگارکردند.

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به اهداف قیام عاشورا تصریح کرد: دعوت به خوبیها و شایستگی ها، بازداشتن از بدی ها و منکرات، اصلاح جامعه و امت اسلامی، حرکت در مسیر سیر نبوی و ولایت علوی و رسوا نمودن حکومت های فاسد و ظالم از جمله اهداف امام حسین ع و یاران با وفایش است.

وی با بیان این که نداشتن حب مال دنیا در دل، عدم تکبر و غرور در زندگی و صله رحم سه ویژگی مهم سربازان امام زمان (عج) است، اعلام کرد: طلاب باید در زمان غیبت امام عصر(عج)، اهداف مقدس امام حسین (ع) را به خوبی درک کرده و به عنوان وارثان انبیاء الهی به مردم بشناسانند تا زمینه را برای ظهور فراهم نمایند.

جمالی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به هجمه وسیع دشمن علیه انقلاب اسلامی، یکی از وظایف مهم طلاب علاوه بر تزکیه نفوس، داشتن بصیرت همراه با ولایت پذیری در جامعه، جهت خنثی نمودن توطئه های دشمنان است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha