پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هدف نهایی ورزش را رسیدن به سرمنزل مقصد الهی دانست و گفت: وقتی هدف خدایی شود، ورزش نیز به صورت یک ابزار می‌تواند رنگ توحیدی به خود گیرد و عبادت محسوب شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل‌ ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی، مسؤولان سازمان بسیج ورزشکاران و روسای هیأت‌های ورزشی با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش به تمامی اهالی ورزش ضمن اشاره به ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی اظهار داشت: این حرکت بزرگ در مقابل استکبار جهانی قرار دارد و یک سمبل از محبت، ایثار و فداکاری در راه پروردگار است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امروز خاری در چشمان دشمنان انقلاب است، افزود: باید از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد و پیام قیام سید الشهدا(ع) را به جهان منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: جوانان و تمامی زائران اگر تنها هر کدام از آن ها گوشه ای از حضور میلیونی افراد را به نمایش بگذارند، دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند، تأثیرش را در جهان خواهد گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه با بیان اینکه واژه‌های تن‌پروری، پرورش تن و تربیت‌بدنی معانی متفاوتی دارند، تصریح کرد: تن‌پروری در مورد انسان‌های راحت‌طلب و لذت‌جو به کار می‌رود که دارای بار منفی است، در حالی که پرورش تن و تربیت‌بدنی درست عکس این موضوع را شامل می‌شود.

وی، بدن را امانت خداوند دانست و ادامه داد: این تن دارای استعدادهای بالقوه‌ای است که در جای‌جای زندگی فردی، اجتماعی، مادی و معنوی می تواند کاربرد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: راحت‌طلبی، در راستای تخریب و دفن استعدادهای بالفطره الهی صورت می‌گیرد، در عین حالی که تربیت‌بدنی به منظور ظهور و بروز توانمندی‌های انسان است که موجب تعالی او می‌گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در اسلام به سالم نگه‌داشتن بدن توصیه فراوانی شده، گفت: در فرهنگ ورزش ایرانی اسلامی، شرح صدر، تحمل مصائب و رعایت اخلاق اجتماعی به مراتب دارای اهمیت بیشتری بوده و از اهداف میانی تربیت‌بدنی است.

وی به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی اشاره کرد و عنوان داشت: در ورزش همگانی قشرهای مختلف فعالیت دارند و اگر این قشرها سالم باشند تمام امور جامعه سالم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، هدف نهایی ورزش را رسیدن به سرمنزل مقصد الهی دانست و گفت: وقتی هدف خدایی شود، ورزش نیز به صورت یک ابزار می‌تواند رنگ توحیدی به خود گیرد و عبادت محسوب شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی از جانبازان به‌عنوان نمونه بارز ورزشکاران ارزشی یاد کرد و یادآور شد: ایثارگران در هشت جنگ تحمیلی قدرت بدنی خود را به جهانیان نشان دادند، در زیر شکنجه‌های بعثی‌ها تحمل خویش را به اثبات رساندند و آن‌ها را خسته کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: ورزشکاران سرمایه های نظام و کشور هستند و خراسان جنوبی با وجود استعدادهای بسیار ارزشمند هنوز نتوانسته جایگاه اصلی خود را در عرصه ورزش پیدا کند که امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت جامعه ورزشی استان باشیم.

وی در پایان همکاری مسؤولان اجرایی و نهادهای ورزشی را خواستار شد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ هدفمند و راهبردی می‌توان استعدادهای بالقوه ورزشی را شکوفا و عقب‌افتادگی‌های گذشته را جبران کرد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha