جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه، توصیه در همه موضوعات را جزء مباحث شرعی و دینی می داند. اگر چه درشرایط حساسی قرار داریم، ولی می توان با همفکری و تعامل همه دستگاه ها و نهادها از مشکلات عبور کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»»، آیت الله اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار  رئیس سازمان نقشه برداری کشور که در دفتر مدیرحوزه های علمیه در قم برگزار شد، با بیان اینکه در اداره کشور لازم است به مباحث بنیادی و زیر ساختی توجه کرد، گفت: حوزه علمیه، ضمن آنکه نهاد علمی، فرهنگی و اجتهادی است، حق مطالبه گری از مسئولین را به عهده دارد و همکاری و همفکری با مسئولین را بر دوش خود احساس می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: حوزه ای که در مسائل مختلف علمی، قرهنگی و... مسئولیت دارد، می تواند مطالبه گر و پاسخگو باشد. این مطالبه گری را از وظائف خود می دانیم و این نگاه و رویکردی است که در حوزه وجود دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: همچنین مسائل سرزمینی در ارتباط با کشور را مهم می دانیم و  لازم است تعامل بیشتری داشته باشیم. همه اجزاء آن،‌ مانند آب و نقشه برداری و... برای حوزه امری  مهم است و نسبت به همه دستگا ه ها و نهادها  در این مسائل رسالت دارد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: انتظاری که از مردم می رود این است به توصیه های کارشناسان توجه کنند این توصیه ها، دینی، ملی و ضروری است.

وی بر تقویت تعامل میان دستگاه ها تأکید کرد و افزود: مشاهده می شود در تعامل میان دستگاه ها مشکلاتی وجود دارد و معتقدیم بدون نقشه راه و تعامل، نمی توان فعالیت درستی  انجام داد.

امام جمعه قم بابیان اینکه حوزه برای تقویت همکاری با دستگاه هاو نهادها مسئولیت هایی دارد، اظهار داشت: از جمله این رسالت ها و محورها، پژوهش های مرتبط با نیاز روز از سوی حوزه است. الان در حوزه در طرح های جدید درباره قلمرو های جدید و نظام رشته ای در موارد مختلف فقهی و اخلاقی مورد نیاز با جامعه، توجه جدی شده است.

آیت الله اعرافی افزود: قبل از تعیین نظام رشته ها، لازم است مطالعاتی در مورد مباحث کلامی، فقهی... انجام شود تا حوزه و نهادها بتوانند در مباحث فرهنگی اثر گذار باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع دیگر که حوزه برای تقویت همکاری به آن توجه دارد، فرهنگ سازی در مسائل مختلف دینی، اخلاقی و محیط زیست است. می توان در بحث اعزام مبلغ به مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی در مسائل مختلف زیست محیطی، مصرف آب و ... توجه بیشتری کرد و در این موارد به مردم هم توجه داد.

وی  ادامه داد: حوزه علمیه، توصیه در همه موضوعات را جزء مباحث شرعی و دینی می داند. الان گر چه درشرایط حساسی قرار داریم، ولی می توان با همفکری و تعامل همه دستگاه ها و نهادها از مشکلات عبور کرد.

مدیر حوزه های علمیه بر توجه ویژه به شهر قم و رفع مشکلات این شهر تأکید کرد و گفت: قم به دلایل متعددی، شهر ویژه و بین المللی است و به همین دلیل می طلبد نگاه بهتری به این شهر شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha