پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان استرالیایی صدها تن یونجه به کشاورزان خشکسالی زده اهداء کردند

حوزه/ سازمان خیریه اسلامی در شهرهای بریزبن و سیدنی با جمع آوری بیش از ۶۰ هزار دلار کمک مالی در عرض۶ هفته، اقدام به ارسال ۱۱ کامیون حامل ۵۰۰ تن یونجه برای کشاورزان منطقه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک گروه از مسلمانان استرالیایی بار دیگر اقدام به اهدای مقدار زیادی یونجه به کشاورزانی کردند که دچارخشکسالی شده بودند.

مسلمانان در شهرهای بریزبن و سیدنی بیش از 60 هزار دلار در 6 هفته برای کمک کشاورزان اهداء کرده و اقدام به خریداری صدها تن یونجه برای دام های قحطی زده در منطقه کردند.

11 کامیون نزدیک به 500 تن یونجه را روز شنبه به زمین های کشاورزی حمل کردند. گفتنی است خیریه های اسلامی ماه گذشته نیز چندین تن یونجه را به کشاورزان در کوئیزلند غربی که در اثر خشکسالی خسارت دیده بودند، اهداء کردند.

یوسف خطری ریئس بنیاد خیریه اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: ما متوجه شدیم که خشکسالی امسال بسیار جدی است و اینکه اگر مردم هوشیار نباشند، پیامدهای این وضعیت به خودشان برمی گردد.

تریسی مکدونالد از مدیران منطقه ای گفت: سازمان از مردم درخواست کمک کرده است. خیلی ناراحت کننده است و بسیاری از این کشاورزان قبلا هرگز درخواست کمک نکرده بودند.

لازم به ذکر است از ماه آگوست امسال، بخش هایی از استرالیا با خشکسالی های به شدت وخیمی روبرو شده و ولز جنوبی جدید، پرجمعیت ترین ایالت در این کشور بیشترین خشکسالی را شاهد بوده است. بیش از نیمی از منطقه کوئینزلند استرالیا نیز به همراه بخش هایی از ویکتوریا و استرالیای جنوبی نیز شرایط خشکی را تجربه می کنند. کشاورزان با کمبود شدید آب نیز روبرو شده  اند که سبب شده نتوانند دام هایشان را تغذیه کنند.

در عید قربان نیز بیش از 30  هزار مسلمان استرالیایی در سیدنی جمع شده بودند تا برای پایان خشکسالی، نمازباران به جا آورند.

خشکسالی امسال بدترین خشکسالی در طول تاریخ استرالیا محسوب می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha