جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: اتحاد بین دو ملت ایران و عراق ریشه دینی، مذهبی و اعتقادی دارد، دشمن نمی‌تواند این اتحاد را ببیند و برای از بین بردن آن توطئه‌های زیادی انجام می‌دهد، اما همه باید تلاش کنیم این وحدت و انسجام روز به روز بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، در دیدار با تولیت آستان علوی اظهار داشت: ما همکاری بین اعتاب مقدسه جهان اسلام را از دو سال پیش آغاز کردیم که از طرف مدیران اعتاب مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم همکاری با عتبه مقدسه علویه هرچه بیشتر گسترش یابد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز جلوه بی‌بدیلی از حضور زائران از سراسر جهان اسلام در کنار مضجع نورانی امام علی(ع) و امام حسین(ع) شکل گرفته که در هیچ نقطه‌ای از کره زمین چنین اجتماعی نداریم.

وی بیان کرد: اتحاد بین دو ملت ایران و عراق ریشه دینی، مذهبی و اعتقادی دارد، دشمن نمی‌تواند این اتحاد را ببیند و برای از بین بردن آن توطئه‌های زیادی انجام می‌دهد، اما همه باید تلاش کنیم این وحدت و انسجام روز به روز بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در این 40 سال تجربیات بسیار خوبی در آستان قدس رضوی به‌دست آمده و پس از انقلاب گام‌های بسیار خوبی در توسعه فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی این آستان مقدس برداشته شده و سرمایه خوبی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در عراق رژیم بعث اجازه نمی‌داد اعتاب مقدسه رشد و توسعه پیدا کنند و به دنبال محدودیت آن‌ها بود، ادامه داد: امروز به برکت ایستادگی و مقاومت مردم عراق این اعتاب توسعه خوبی پیدا کرده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ما خود را موظف می‌دانیم همکاری و هماهنگی با تمام اعتاب مقدسه به ویژه عتبه علویه را گسترش دهیم زیرا همه اعتاب «کلهم نور واحد» هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha