شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امروز از قدرت های پوشالی کاری ساخته نیست، گفت: به لطف خداوند متعال، امروز دست توفق و برتری در منطقه با ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امشب در اجتماع عزاداری آذری زبان ها، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در شب شهادت علی بن موسی الرضا(ع) با بیان این که وجود مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به عنوان آخرین فرستاده خدا دین و کتاب کامل به همراه آورد، گفت: اوصیای ایشان نیز هدایتگران بشرند که برای هدایت انسان آمدند و انسان را از بندگی شیاطین و طواغیت به بندگی خداوند فراخواندند.

وی با بیان این که خداوند متعال به همه انسان ها این گونه می فرماید که اگر روزی بر انسان گذشت که رسول خدا در بین شما نبود قرار نیست شما به دورانی برگردید که پیامبر بین شما نبوده است، تصریح کرد: این آیه شریفه درسی که می آموزد آن است که انسان حق توقف، عقب گرد و سیر قهقرایی و ارتجاعی ندارد و تنها باید راه پیشرفت، تعالی و رشد را بپیماید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که انسان ها حق درجا زدن و یا پیمایش سیر قهقرایی و ارتجاعی را ندارند، خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) با همه عظمتش رسول خداست، قبل از این رسول نیز رسولانی داشتیم و اگر روزی گذشت که پیامبر در بین شما نبود نباید به عقب برگردید و افکار و اندیشه جاهلی را پیشه کنید که اگر چنین شد، خود انسان ها ضرر می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امام خورشید عالم تاب است و اگر از نور خورشید بهره نگرفتید، شما بی بهره و بیچاره و در راه مانده اید، ابراز کرد: در این صورت به خورشید ضرری نمی رسد؛ اگر عقب گرد کردید و سیر قهقرایی گرفتید و اخلاق و افکار و اندیشه جاهلی شد به خداوند ضرری نمی رسد اما بدانید خداوند شکرگزاران که قدر پیامبران را بدانند جزا خواهد داد.

وی با بیان این که قدر دانستن یعنی آنان را اسوه بدانید و انسان در وجودش هم الگو پذیری و هم الگو شدن قرار داده شده است، بیان کرد: قرآن هم برای الگو پذیری و هم الگو شدن الگوهایی همچون ابراهیم خلیل و رسول الله(ص) را نشان داده است که چنین افرادی عملا هم در اندیشه، هم اخلاق و هم عمل و کلیه لایه های زندگی الگو و اسوه هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امروز در غرب همجنس بازی را به عنوان یکی از نشانه های تمدن قرار می دهند، در صورتی که جامعه حقیقی متمدن، آن جامعه ای است که به برکت علی بن موسی الرضا(ع) متمدن می باشد، بیان کرد: این آقا در این سرزمین تمدن رضوی را آورده است و انسان ها باید خود را در راستای این تمدن قرار دهند نه اینکه سیر قهقرایی بپیمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پیامبر(ص) به مردم چنین فرمود که ای مردم اگر روزی من بین شما نبودم به چهره علی نگاه کنید و راه را پیدا کنید و اگر نبود فاطمه را بنگرید، اظهار کرد: در حقیقت حضرت فاطمه(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) جهت مبارزه با انحراف با دو وسیله و نقاب خطبه های آتشین و اشک های دیدگانش روشنگری و چهره نفاق را برملا کرد.

وی با بیان این که در زمان علی بن موسی الرضا(ع) با دعوتی که به اجبار از امام رضا(ع) کردند می خواستند جریان امامت را در خلافت هضم کنند، اما ببینید ایشان چطور از دین حفاظت و پاسداری کرد، افزود: مامون انسان زیرکی بود و از وجود علی بن موسی الرضا(ع) برای کارامدی حکومت خود استفاده کرد و محدودیت سازی جریان امامت را در دستور کار داشت اما امام رضا(ع) از این فرصت بهترین استفاده را بعد از امام باقر(ع) در گسترش دین، فرهنگ و معارف دینی داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که تشکل سازی بین مسلمانان در جهان اسلام به همت امام رضا(ع) از دیگر کارهای صورت گرفته بود، ابراز کرد: البته روشنگری نسبت به مفاسد حکومت و جریان خلافت عباسی نیز ترتیب داده شد که بدین ترتیب در آن مقطع نقشه های مامون خنثی شد و امام رضا(ع) این زمینه را برای بیان معارف دین قرار داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نقطه مشترک بین زمان فاطمه زهرا(س) و علی بن موسی الرضا(ع) همین است که می خواهند جریان امامت در خلافت هضم شود، گفت: در حقیقت جنگ جنگ اراده هاست؛ از خلقت آدم تا امروز و از امروز تا همه تاریخ جریان نبرد بین حق و باطل همواره برقرار بوده و همه باید خود را در جایگاه حق ببینند و بدانند عزت در انحصار خدا، رسول و اوصیای او است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امروز از قدرت های پوشالی کاری ساخته نیست، بیان کرد: به تعبیر رهبر حکیم و بصیرت آفرین ما دشمن در این منطقه می خواست با داعش و القاعده کارهایی را ترتیب دهد اما نتوانست، ولی ما می خواستیم و توانستیم و به لطف خداوند متعال، امروز دست توفق و برتری در منطقه با ملت ایران است.  

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که آنان جنگ اقتصادی، رسانه ای و روانی علیه ما به راه انداختند اما به خوبی می دانند که با ملت با اراده رضوی نمی توانند مواجه شوند، تصریح کرد: آنان می خواستند عاشورا در عاشورا دفن گردد، اما مردان و زنانی به نام عاشورا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و عاشوراییان تولدشان با عاشورا بود.

وی با بیان این که در اربعین حضور مردم فوق العاده بود و میلیون ها دل به عشق ابا عبدالله(ع) و کربلا آمده بودند و این عشقی که نسبت به ابی عبدالله(ع) و غیرت عاشورایی وجود دارد، بی نظیر است، بیان کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی و تنگناها امروز مردم زیارت علی بن موسی الرضا(ع) را از دستور خارج نکرده اند که این حاصل اراده خداوند در دل ها است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha