جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن کریم

​حوزه/ امام جمعه اهل سنت سنندج با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن کریم در زندگی انسان، گفت: دوری از قرآن، انسان را در مسیر هلاک قرار می دهد و بالعکس انس با آن، سعادت را ره پیشه وی می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، در جمع طلاب اهل سنت و فعالان قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: قرآن کریم، کتاب هدایت و راه رستگاری بشر در این روزگار است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه قرآن، کتاب زندگی، تعالی و محبت است، گفت: قرآن کتابی جامع با اسرار عمیق و بازنشده و بی شک هر کسی با کلام خداوند متعال همنشین شد، عاقبت به خیر می شود.

این عالم اهل سنت ادامه داد: کتب آسمانی بسیاری داریم، ولی در این میان قرآن کریم به چند دلیل کامل ترین کتاب آسمانی محسوب می شود، اول اینکه قوانین و دستورات قرآن به روز است و رنگ کهنگی هرگز به خود نمی گیرند و دیگری اینکه قرآن برای تمام شئونات زندگی انسان برنامه مدون و کامل دارد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه باید زندگی و منش روزانه خود را با کتاب قرآن تنظیم کنیم، گفت: خداوند متعال می فرمایند که «دلها تنها با یاد خدا آرام می گیرد» معنای این جمله نغز این است که اگر به دنبال آرامش و خوشبختی در این دنیا و سرایب باقی هستید هرگز خود را از قرآن کریم که کلام وحی می باشد، دور نسازید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از علوم هنوز کشف نشده در دل آیه آیه قرآن کریم نهفته است، گفت: بسیاری از رموز و اسرار طبیعت در این کتاب نهفته است، علومی که بعد از 1400 سال تازه دانشمندان در حال استخراج آن در دل آیات کلام الله مجید هستند.

امام جمعه سنندج یکی دیگر از فواید انس با قرآن کریم را بیمه نمودن انسان دربرابر ناملایمتی ها و ناهنجاری های روحی و روانی عنوان کرد و اظهار داشت: خواندن و عمل به قرآن کریم به انسان آرامشی وصف ناپذیر می دهد و وی را از تعلقات دنیوی دور می سازد، لذا اگر به دنبال آرامش در این سرا و سرای آخرت هستیم باید با قرآن مانوس و همنشین باشیم.

ماموستا خدایی تاکید کرد: حتی روان شناسان کنونی که توجه خاصی به علوم عینی و تجربی دارند، برای بیماران خود کتب معنوی به مانند قرآن تجویز می کنند که این نشان می دهد قرآن کریم چه جایگاه رفیعی در بین انسان ها دارد.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد به اینکه زندگی امروز انسان ها را از قرآن دور ساخته، گفت: کسی منکر مشکلات زندگی این روزگار نیست، ولی بازهم اگر به دنبال آرامش واقعی هستیم باید با کلام وحی مانوس و همنشین باشیم.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: از مسئولان و متولیان امور قرآنی استان کردستان درخواست دارم که زیرساخت ها و زمینه های نهادینه شدن قرآن در جامعه اسلامی را مهیا کنند، زیرا دوری از قرآن، انسان را در مسیر هلاک قرار می دهد و بالعکس انس با آن، سعادت را ره پیشه وی می سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha