جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ شب سوم مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در منزل آیت الله مقتدایی

خطیب حوزوی گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید مسئولان باید در کار خود شب و روز نشناسند بدین معنا است که باید در کار خود تلاش کنند و فرد بی‌تلاش موردقبول خدای تعالی نبوده و نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام عزیز الله رزاقی شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که در بیت آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه، برگزار شد، گفت: انسان دارای کمالات بالقوه‌ای درونی است و در تبدیل این کمالات درونی به فعلیت نیاز به مربی و راهنمایی الهی دارد.

وی تصریح کرد: اشاعره معتقدند انسان برترین موجود عالم هستی به شمار می‌رود و معتزله انسان را به سبب خلق شدن از خاک از فرشتگان پایین‌تر می‌دانند ولی بهترین دیدگاه دراین‌باره دیدگاه علامه طباطبائی (ره) است که انسان را دارای ذاتی بیان می‌کند که قادر است به خلیفة الهی برسد و به خاطر این امر فرشتگان بر او سجده کنند.

این خطیب توانمند با اشاره به آیه 64 سوره آل‌عمران بیان داشت: وجود مربیان صاحب اندیشه الهی در تربیت بشر نقش بسزایی دارد و این انبیا و اولیای الهی هستند که بشر را تربیت می‌کنند.

وی افزود: در کلاس درس هستی بنا نیست کسی با نمره متوسط و پایین قبول شود و همه باید با رتبه‌ای بالا در این جهان تحصیل کنند و این ثمره هدایت انبیاء و اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام رزاقی با اشاره به « قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی»  گفت: اینکه از کلمه «فی» در آیه استفاده‌شده معنای ظرفیت دارد و تمام محبت باید برای حضرت محمد (ص) و آل محمد (ص) خرج شود.

وی در ادامه افزود: وجود قرآن و انبیاء الهی و اهل‌بیت (ع) به‌تنهایی انسان را هدایت نمی‌کنند و این انسان است که باید در این راه تلاش و کوشش داشته باشد.

سخنران مراسم  در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید مسئولان باید در کار خود شب و روز نشناسند بدین معنا است که باید در کار خود تلاش کنند و فرد بی‌تلاش موردقبول خدای تعالی نبوده و نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha