جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ شب اول مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در منزل آیت الله مقتدایی

حجت‌الاسلام رزاقی گفت: این انسان‌ها هستند که به مناصب و جایگاه‌های دنیوی ارزش می‌دهند و به تعبیر امام راحل (ره) این مقام امیر المومنین (ع) بود که به غدیر خم جایگاه بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام  عزیز الله رزاقی شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان که در بیت آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه، برگزار شد بیان داشت: همه ارزش‌های موجود در کلام الهی در ذات اهل‌بیت(ع) تجلی دارد و اگر بنا باشد مدحی بر زبان بیاید شایسته‌تر از این خاندان در عالم بشریت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: انسان‌محور نظام خلقت به شمار می‌رود، آیه 29 سوره بقره نشان‌گر محوریت تکوینی انسان و آیه 37 سوره آل‌عمران نشانگر محوریت تشریعی محوریت خلقت انسان است.

این خطیب توانمند ابراز داشت: تمامی احکام الهی برای انسان وضع‌شده است و اگر انسانی عملی را درراه رضای باری‌تعالی انجام داد، قطعاً خود او سود برده و منبع ارزش‌های آدمی در ذات او نهفته است.

وی گفت: اینکه امیر مؤمنان علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید «فَاعِلُ الْخَیْرِ خَیْرٌ مِنْهُ، وَفَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ» بدین معنا است که وجود آدم نیکوکار نیکوتر از آن عملی است که انجام داده و جود انسان غلط‌کار بدتر از آن فعل اشتباه او است؛ اینکه می‌گویند نماز معراج مؤمن است این‌گونه است که نماز معراجی است برای رسیدن به ارزش‌های وجودی.

حجت‌الاسلام رزاقی با اشاره به «أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَریمٌ» خاطرنشان ساخت: انسان به‌جایی می‌رسد که درجات او فقط نزد خدای تعالی یافت می‌شود.

وی افزود: انسان به مرحله می‌رسد که میزان و درجه برای انسانیت قرار می‌گیرد، امیر مؤمنان علی(ع) آیینه و میزان انسان‌نما است و این درجه فقط مختص به انسان در عالم خلقت است.

این کارشناس حوزوی بیان داشت: این انسان‌ها هستند که به مناصب و جایگاه‌های دنیوی ارزش می‌دهند و به تعبیر امام راحل(ره) این مقام امیر المومنین(ع) که  بود به غدیر خم جایگاه بخشید.

وی در پایان با اشاره به جایگاه امام حسین(ع) و هدف مبارک این امام شهید اذعان داشت: امام حسین(ع) برای هدف والای خود هزینه‌ای بزرگ داد، ایشان خانواده خود و تمام دارایی خود در این دنیا را درراه هدف خود قربانی کرد و این نشانه از بزرگی هدف ایشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha