پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس کلیسای ایالت اورگن آمریکا

حوزه/ "جان شاک" رئیس یکی از کلیسا های ایالت اورگن آمریکا گفت: زیارت اربعین از بزرگترین تجمعات بشری در جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، "جان شاک" رئیس یکی از کلیسا های ایالت اورگن آمریکا گفت: زیارت اربعین از بزرگترین تجمعات بشری در جهان است.

وی افزود: زائران اربعین با وجود فراوانی تعداد و تعدد تابعیت ها و قومیت ها، هرگز از فرقه گرایی و نژاد پرستی حرفی نزدند؛ چراکه مبانی انسانیت آنان را جمع کرده بود.

"شاک" اشاره کرد: این اولین باری است که من به کربلا می آیم و از حضور در این مراسم و زیارت این امام بزرگوار احساس خوشبختی می کنم.

رئیس کلیسا گفت: هنگامی که در خیابان مصاحبه می گرفتیم، بسیاری از زائران با ما عکس گرفته و به ما خوش آمد می گفتند و ابراز خوشبختی می کردند.

وی با تاکید بر اینکه زیارت اربعین بزرگترین تجمع صلح آمیز است که زمین شاهد آن است، ابراز امیدواری کرد که رسانه های آمریکایی این زیارت را مشاهده و  چهره حقیقی این اتفاق جهانی را بازتاب دهند.

"شاک" تاکید کرد: اینکه میلیون ها انسان در این روز ها در کربلا جمع می شوند، مایه امیدواری کسانی است که برای حقیقت و عدالت تلاش می کنند و در برابر ظلم و استبداد می ایستند.

وی تصریح کرد: زیبا ترین چیزی که در این زیارت دیدم این بود که زائران در حرم امام حسین(ع) تنها برای خودشان دعا نمی کنند، بلکه برای تمامی جهانیان دعا می کنند که این نشانگر کرامت و انسانیت حقیقی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha