پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه مریوان گفت: خدماتی که در زمان جمهوری اسلامی در استان کردستان صورت گرفته است، با قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و این بدان معناست که در سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، مذهب اولویت ندارد و آنچه اهمیت دارد، انسجام و وحدت ملی است.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: اسلام بالعکس آنچه دشمنان می گویند و تبلیغ می کند، دینی رحمانی و رئوف است.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه رحمانیت و عطوفت جزء لاینفک دین اسلام است، گفت: اسلام برخلاف تصویری که دشمنان از آن در دنیا ترسیم کرده اند به حدی عطوفت و مهربانی در آن جاری است که حتی برای کوچکترین جزئیات جهان هستی دستورالعمل دارد.

ماموستا شیرزادی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه های گذشته بذر نفاق در جهان اسلام منشا و معلول بسیاری از خشونت ها و آوارگی ها بوده، افزود: دشمنان جهان اسلام به خوبی از قدرت وحدت و انسجام مسلمین خبر دارند، لذا به هر قیمتی که شده است اجازه نمی دهند که وحدت به معنای واقعی در بین مسلمین جاری و ساری باشد.

این عالم سنت در ادامه سخنان خود تمام مسلمانان را برادر دینی عنوان کرد و گفت: کسی که دم از شیعه و سنی می زند، خود عامل و آمر نفاق در بین مسلمین است، همه ما امت محمد(ص) هستیم و این بزرگوار بر مسئله وحدت در جهان اسلام بسیار تاکید داشته اند.

امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه وحدت بسیار خوبی در بین مردم استان کردستان وجود دارد، گفت: مردم نجیب و با فرهنگ استان کردستان سالیان متمادی است که در کنار برادران  تشیع خود زندگی مسالمت آمیز دارند و این روند برای دشمنان وحدت جهان اسلام قابل تحمل نبوده و نیست و برای برهم زدن این برادری دست به هر جنایتی خواهند زد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما ملت ایران زیر یک پرچم واحد زندگی می کنیم، گفت: خدماتی که در زمان جمهوری اسلامی در استان کردستان صورت گرفته، با قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و این بدان معناست که در سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران، مذهب و دین اولویت ندارد  و آنچه اهمیت دارد، انسجام و وحدت ملی است.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با این وجود از دولتمردان نظام درخواست داریم که توجه بیشتری به این استان داشته باشند، زیرا کردستان سرشار از استعدادهای نهفته در تمامی زمینه هاست و می تواند مایه خیر و برکت برای جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه مریوان در ادامه سخنان خود به مباحث مذهبی و دینی در این استان اشاره داشت و گفت: استعدادهای قرآنی بسیاری در کردستان داریم که در کمتر استانی وجود دارد، لذا متولیان دینی و فرهنگی توجه بیشتری به این نوابغ قرآنی داشته باشند.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود تاکید کرد: بنده پیشنهاد می کنم که مسابقات قرآنی بیشتر در شهرستان های استان انجام شود و از تمرکزگرایی این مسابقات در مرکز استان امتناع شود، تا استعدادهای قرآنی در نقاط مختلف این خطه خود را بهتر نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha