جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/امام جمعه مریوان گفت: بی شک داعش، القاعده، طالبان و دیگر گروهک های تروریستی معلول و زاییده عدم وحدت در جهان اسلام هستند و تا زمانی که وضعیت این گونه است باید با این گروه های تروریستی روبرو باشیم.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: با مطالعه تاریخ انبیاء الهی در می یابیم اولین کاری که در دستور کار رسالت آنها قرار گرفت، بعد از دعوت به خداوند یکتا، مسئله وحدت می باشد، لذا مسئله وحدت را نمی توان مختص به مسلمانان دانست، بلکه وحدت نیازی وجوبی برای تمام اجزا جهان است، ولی وحدت در بحث جوامع انسانی در سطوح بالاتری تعریف می شود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت بیشتر در زمینه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی استفاده می شود، گفت: همین واژه وحدت امروز در بین مسلمین به کلیدواژه ای بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است و وضع کنونی کشورهای اسلامی را باید نتیجه نادیده گرفتن وحدت، این سفارش اکید قرآن و رسول الله(ص) دانست.

امام جمعه مریوان با تاکید بر اینکه ثروث های زیادی از جهان اسلام به علت همین نبود وحدت در بین مسلمین توسط اروپایی ها و ابرقدرت های دیگر به یغما رفته است، افزود: امروز اگر می بینیم فشارهای زیادی بر ایران اسلامی از سوی دشمنان وارد می شود ، بی گمان بی ارتباط با پیگیری مسئله وحدت از سوی جمهوری اسلامی نیست.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: فشارهای سیاسی، اقتصادی و... بر جمهوری اسلامی را باید مسئله ای سیاسی برای کوتاه آمدن ایران از آرمان اتحاد جهان اسلام دانست. امروز ایران به دنبال اجماع کلی مسلمین است و این امر به هیچ وجه به مذاق مستکبران خوش نمی آید.

امام جمعه مریوان ادامه داد: از سوی دیگری دشمنان در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای ایجاد توطئه تفرقه در داخل ایران داشته اند تا جایی که محمد بن سلمان ولیعهد منحرف و کودک کش سعودی علناً اعلام می کند که ما باید تفرقه و جنگ را به داخل مرزهای ایران بکشانیم!! آیا توطئه علیه وحدت جهان اسلام از این واضح تر؟!

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از دولت های عربی با اعمال نابخردانه مسیر وحدت جهان اسلام را مسدود کرده اند، بیان داشت: تا زمانی که چند صدایی در بین ملل اسلامی وجود داشته باشد، هم دشمن بهتر و سریعتر به مطامع خود می رسد و هم اینکه مسلمانان همچنان با مسایلی همانند گروهک های تکفیری و... روبرو خواهند بود.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: بی شک داعش، القاعده، طالبان و دیگر گروهک های تروریستی معلول و زاییده عدم وحدت در جهان اسلام هستند و تا زمانی که وضعیت این گونه است باید با این گروه های تروریستی روبرو باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha