جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه مریوان با اشاره به اینکه وحدت مذاهب و ادیان در کشور؛ فرصت ساز است نه فرصت سوز، گفت: تنوع مذاهب و ادیان در کشور را باید فرصتی ناب و کم نظیر عنوان کرد نه اینکه تهدید، بلکه این تنوع دینی در کشور به دنبال خود پتانسیل های بسیاری به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهرستان مریوان ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: این روزها برای تمام مسلمین از اهمیت والایی برخوردار است و باید قدر این روزهای مقدس را بدانیم.

امام جمعه مریوان گفت: رسالت رسول اکرم(ص) سبب تغییر و تحول در کل عالم بشریت گردید و مبعث این بزرگوار همانند انقلابی فراگیر تمام جهان بشریت را درنوردید.

این عالم اهل کردستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف رسول خدا(ص) ایجاد وحدت در بین مسلمین و دیگر اقوام بود، افزود: رسول اکرم(ص) با درایتی که داشتند توجه بسیاری به مسئله وحدت در جهان اسلام می نمودند و همواره مسلمانان و حتی پیروان دیگر احزاب را به وحدت دعوت می فرمودند.

ماموستا شیرزادی در ادامه با اشاره به اینکه امروز وحدت از هر چیز دیگری برای جهان اسلام با اهمیت تر است، گفت: در سال های اخیر توطئه های دشمنان اسلام وحدت در بین مسلمین را کم رنگ کرده و بروز و ظهور گروه های افراطی در جهان اسلام معلول کم رنگ شدن وحدت در دنیای اسلام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت؛ امنیت به دنبال می آورد، اظهار داشت: وحدت و امنیت دو مقوله جدایی ناپذیر از همدیگر هستند، لذا تا زمانی که وحدت نباشد امنیت نیست و تا زمانی که امنیت نباشد، وحدت معنایی نمی دهد.

امام جمعه مریوان یادآور شد: امروز دشمنان با از بین بردن امنیت در کشورهای مسلمان، وحدت را در کشورهای اسلامی بسیار کم رنگ کردن اند و باید اعتراف کرد که در این زمینه موفق بوده اند.

این عالم سنت با تاکید بر اینکه دشمنان جدایی و تفرقه را تنها راه حل اجرایی کردن پروژه نفود خود در جهان اسلام می دانند، گفت: متاسفانه علیرغم هشدار بسیاری از بزرگان اسلام به مانند مقام معظم رهبری در بحث وحدت، باید اذعان کرد که برخی از کشورهای مسلمان عملا همپیمان دشمنان قسم خورده اسلام و وحدت جهان اسلام شده اند که این مایه ننگ برای مسلمین می باشد.

وی سرانجام پیروی از کشورهای مستکبر و ابدرقدرتها را فروپاشی و شکست عنوان کرد و اظهار داشت: تاریخ جهان نشان داده هر کشوری دنباله رو ابرقدرتها شود، دیر یا زود دچار چالش های بزرگی خواهد شد که نمونه بارز آن صدام حسین، حسنی مبارک و... بودند.

امام جمعه مریوان در ادامه سخنان خود بیان داشت: خوشبتختانه ایران اسلامی 4 دهه است که از زیر یوغ استکبار و ابرقدرت های جهانی رهایی یافته و به معنای واقعی کلمه، وحدت در جمهوری اسلامی ایران علیرغم تلاش برخی دشمنان برای برهم زدن این انسجام، وجود دارد که این خود سرمایه ای عظیم محسوب می شود.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه وحدت مذاهب و ادیان در کشور؛ فرصت ساز است نه فرصت سوز، گفت: تنوع مذاهب و ادیان در کشور را باید فرصتی ناب و کم نظیر عنوان کرد نه اینکه تهدید، بلکه این تنوعی دینی در کشور به دنبال خود پتانسیل های بسیاری به دنبال دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha