جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 468739
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
وحدت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق نی ریز نیاز اصلی امروز جامعه را وحدت دانست و گفت: علما و روحانیون به عنوان پرچم دار دین باید بیشتر از گذشته مسائل وحدت در جامعه را تبلیغ و تبیین کنند تا مردم با حقیقت دین بیشتر از گذشته آشنا شوند.

حجت الاسلام عقیل شفیعی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم پیرامون وحدت، اظهار داشت: اینکه قرآن کریم در رابطه با موضوع وحدت آیه ای پیرامون دعوت به وحدت مسلمانان و مومنان به  وحدت و برادری دارد، اهمیت این موضوع را می رساند.

 وی با بیان اینکه بر این اساس آیه «إِنـَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» پیامبر اسلام(ص) منادی وحدت بوده اند، افزود: بعد از پیامبر اسلام(ص) امیر المومنین(ع) پرچم دار وحدت شدند و با جان و دل مردم رو به وحدت و عدم تفرقه دعوت کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق نی ریز تصریح کرد: امام خمینی(ره) در مورد وحدت جوامع اسلامی می فرمودند ما با مسلمین اهل تسنن یكی هستیم، بنابراین اگر فردی جمله ای بگوید كه موجب تفرقه بین ما مسلمان ها شود بدانید كه یا جاهل است يا از كسانی بوده كه می خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازند.

وی شیعیان و سنی ها را بایکدیگر برادر خواند و عنوان کرد: علما شیعه نیز نگاه اینگونه ای به مسئله وحدت داشته و دارند مقام معظم رهبری نیز از جمله کسانی هستند که با کلام و عمل همیشه وحدت را دنبال کرده اند و می فرمایند اگر ما خودمان با خودمان وحدت كلمه را نقض نكنيم، اتحاد و اتفاق شرق و غرب عليه ما به جايي نخواهد رسيد.

حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه غرب و حاکمان سلطه گر دنیا در صدد تفرقه و تضعیف مسلمانان از هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و حکومت بر آن ها هستند، اگر مسلمانان یکپارچه با یکدیگر وحدت داشته باشند همانگونه که حضرت امام(ره) فرمود هیچ قدرتی توان مقابله با مسلمانان نخواهد داشت.

وی نیاز اصلی امروز جامعه را وحدت دانست و بیان کرد: علما و روحانیون به عنوان پرچم دار دین باید بیشتر از گذشته مسائل وحدت در جامعه را تبلیغ و تبیین کنند تا مردم با حقیقت دین بیشتر از گذشته آشنا شوند و بتوانیم با وحدت کلمه روز به روز شاهد پیشرفت ایران اسلامی و شاهد پیروزی کامل در جهان اسلام و نابودی غده سرطانی اسرائیل باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha