پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی-دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی گفت: بالغ بر ۳ هزار مدرسه از وجود روحانی به صورت مستمر بهره می برند و هفته ای دو روز در مدرسه حضور دارند و به ارائه خدمات مشاوره ای و تبلیغی به دانش آموزان و همکاران و والدین مشغول هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی ملکی، صبح امروز در دوازدهمین هم اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در مشهد اظهارداشت: در سال تحصیلی 97 - 98 سومین سال است که برنامه  طلاب وظیفه در حال اجراست. سال اول کمتر از 50 نفر متقاضی از سهمیه 500 نفری جذب شدند، در سال دوم 330 نفر و در سال سوم تعداد متقاضیان دو برابر سهمیه 500 نفری است و این جای خوشحالی دارد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به بخشی از فعالیت ها و عملکرد ستاد طی سال گذشته، افزود: بازنگری آیین نامه کمیته همکاری ها و ابلاغ آن، تدوین و ابلاغ آیین نامه روحانی مستقر، پیگیری و رفع مشکل طرح روشنا، عقد تفاهم نامه با 32 اداره کل آموزش و پرورش، پیگیری و به سرانجام رساندن فرایند اداری جذب 500 نفر از طلاب وظیفه بخشی از فعالیت های ستاد در یک سال گذشته است.

وی، برگزاری دو دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین برای 80 مدرس از سراسر کشور، برگزاری دوره آموزش طلاب وظیفه و جذب شده در سال 96 در چهار قطب شامل 283 نفر، فراهم نمودن مقدمات برگزاری دوره آموزشی برای طلاب وظیفه جذب شده در سال 97 از دیگر فعالیت های ستاد همکاری های طی یک سال گذشته برشمرد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش افزود: فعال شدن 32 کمیته استانی و قریب به 720 منطقه آموزشی، تشکیل سه جلسه ستاد در طول کمتر از یک سال با حضور روسای عالی ستاد همکاری ها، حضور نمایندگان حوزه های علمیه در گروه های درسی سازمان پژوهش، حضور نمایندگان حوزه در کمیسیون های تخصصی شورای عالی آموزش و پرورش، جذب کامل سهمیه طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی در آموزش و پرورش، افزایش چشمگیر طلاب مستقر در مدارس در قالب طرح امین، روشنا، شبانه روزی و عشایری و رسیدن به ۳ هزار و 725 نفر، گسترش نشست های معرفتی دانش آموزان با علمای بلاد به تعداد بیش از 277هزار نفر از دیگر برنامه ها و فعالیت های این ستاد همکاری ها است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha