پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به دنبال آموزش درس آزادگی بودند، عنوان کرد:‌ طلاب غیر ایرانی باید برای ترویج درس آزادگی میان ملل تلاش کنند و به مردم کشورهای مختلف بگویند که «اگر دین ندارید، آزاده باشید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی،‌ امروز در دیدار جمعی از طلاب ماداگاسکار که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت اظهار کرد: این هفته را اختصاص داده‌اند تا مردم بیشتر با خصوصیات پیامبر اسلام(ص) و معارف دینی آشنا شوند.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فضایی را برای آموزش معارف الهی باز کردند که در مکتب ایشان افراد بسیاری تربیت شدند و رشد کردند که یکی از درس‌آموزان حضرت، امام حسین علیه‌السلام هستند، ایشان از نظر عقاید، معارف، احکام و رفتار خود هیچ تفاوتی با پیامبر اسلام(ص) نداشتند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام در زمان زندگی خود به شیوه‌ای عمل کردند که پیروان مذاهب و ادیان مختلف به سمت ایشان جذب شدند و به همین علت اکنون در اربعین حسینی همه و همه در مسیر پیاده‌روی کربلا گردهم می‌آیند؛ ایشان می‌خواستند بفرمایند که اسلام به میزانی ظرفیت دارد که اجازه می‌دهد پیروان ادیان و مذاهب دیگر وارد مذهب شیعه شوند و از معارف این مذهب استفاده کنند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام در حماسه کربلا جلوه‌های ارزشمند و عالی دارند که نمی‌توان به وصف آن‌ها پرداخت؛ زمانی که حضرت طفل خود را روی دست گرفتند و گفتند که طفل با شما جنگی ندارد و فقط به آب نیازمند است اما دشمنان حضرت جواب ایشان را با تیر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: امام حسین علیه‌السلام به ما درس دادند که جنگ ما با این طایفه جنگ دین نیست، چراکه اگر اینطور بود، کاری به طفل شیرخواره نداشتند، در حقیقت کربلا در روز عاشورا شاهد جنگ میان انسان و غیر انسان بود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به دنبال آموزش درس آزادگی بودند، عنوان کرد:‌ طلاب خارجی باید برای ترویج درس آزادگی میان ملل تلاش کنند و به مردم کشورهای مختلف بگویند که «اگر دین ندارید، آزاده باشید».

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha