پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 تفاهم نامه همکاری بین مدرسه فقاهت ومرکز فناوری اطلاعات حوزه

حوزه/جهت استفاده طلاب از سامانه تقریر نویسی دروس خارج، تفاهم نامه همکاری بین مدرسه فقاهت و مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه منعقدشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با حضور حجت الاسلام بهرامی مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه و مهندس جوادی، مدیر عامل صدای بهار، تفاهم نامه همکاری برای ایجاد شبکه واحد در مورد سامانه تقریرنویسی دروس خارج حوزه علمیه امضاء شد.

حجت الاسلام بهرامی در این  نشست گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه جدی مدیریت و مسئولین حوزه های علمیه قرار گرفته، ایجاد شبکه یکسان سازی دروس خارج و مقررین بود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه  افزود: ویژگی این شبکه، ارائه و برقرار کردن ارتباط موضوعی بین دروس و تقریرات و  فضایی برای مقررین است تا هرکدام از طلاب بتوانند برای دروس خارج تقریر بنویسند یا تقریراتی که دارند در شبکه عرضه کنند تا سایر طلاب از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این شبکه، اظهار نظر طلاب در مورد تقریرهای دروس خارج است، ابراز داشت: برای همین منظور، مرکز فناوری اطلاعات حوزه، برای اجرای بهتر فعالیت های درس خارج و تقریر نویسی با مؤسسه صدای بهار(مدرسه فقاهت) که سالها در این عرصه در حال فعالیت است، وارد تفاهم نامه همکاری شده است.

وی افزود: بدين منظور مقرر شد سامانه تقریرنویسی حوزه(http://taghrir.ismc.ir)، دیتا و فایل صوتی دروس خارج تحت پوشش و متن اولیه تقريرات را از مدرسه فقاهت http://www.eshia.ir دريافت و بارگذاري كند تا طلاب محترم بتوانند ذیل فایل صوتی، تقریرات خود را ثبت کنند.

جوادی، مدیر عامل صدای بهار نیز در این جلسه گفت: هدف از اين تفاهم‌نامه، گسترش یکسان‌سازی فعالیت‌های مربوط به انتشار درس خارج و تقریرنویسی است.

وی بابیان اینکه از طریق سامانه مدرسه فقاهت، دروس خارج به صورت زنده پخش می‌شود افزود: بعد از اتمام پخش زنده، فايل صوتي، حداكثر تا  دو ساعت بعد از اتمام درس، روی سایت قرار می گیرد.

جوادی با بیان اینکه متن دروس هم بین 6 تا 24 ساعت بعد از اتمام درس، روی سایت قرار می‌گیرد، اظهارداشت: متن درس رنگ‌بندي مي‌شود و مصادر در پاورقی آورده و به کتابخانه مدرسه فقاهت لينك می‌گردد تا طلاب و علاقمندان بلافاصله به مأخذ آن دسترسي داشته باشند.

وی با بیان اینکه این سامانه ارتباط علمی بین عالمان قم، مشهد و نجف را برقرار می‌کند، اظهارداشت: مدرسه فقاهت شرايطي را فراهم آورده تا طلاب بتوانند به دروس سایر حوزه‌های علمیه دسترسی داشته و با امکان جستجوی آن (که قابلیت تشخیص ریشه  را دارد) به مبانی علمی سایر اساتید دست یابند.

مدیر عامل صدای بهار با بیان اینکه تقریرنویسی همه دروس مدرسه فقاهت، توسط طلاب و شاگردان اساتيد انجام می شود، گفت: از سال 1385 تاکنون حدود 50 هزار جلسه تقریر و 80 هزار جلسه صوت، از حدود 90 استاد، از مجموع 230 درس، در مدرسه فقاهت جمع آوری شده است.

لازم به ذکر است: طلاب پایه دهم به بالا، برای ورود به این سامانه تقریر می توانند با یوزر پسورد سامانه پیشخوان از طریق آدرس زیر اقدام نمایند.

http://taghrir.ismc.ir

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha