چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد

حوزه/خطیب حرم مطهر رضوی گفت: شب‌زنده‌داری زمینه بهره‌مندی انسان از الهامات الهی را فراهم می‌آورد و مایه زدودن اشتغالات دنیائی از دل و ازدیاد صفای قلب انسان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس،حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد، در ویژه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بهترین دعا و توسل به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، صلوات بر محمد و آل محمد است به‌طوری‌که حضرت فرمودند: «أولَی النّاسِ بِی یَومَ القِیامَۀِ أکْثَرُهُمْ عَلَیَّ صَلاۀً فِی الدُّنیا» نزدیک‌ترین شما به من در روز قیامت کسانی هستند که در روز دنیا بیشتر از دیگران بر من صلوات می‌فرستند.

وی ادامه داد: در عالم هستی حقیقتا شخصیتی به عظمت پیامبر(ص) خلق نشده و این رتبه اول بودن پیغمبر رتبه بسیار مهمی است. یعنی سرور همه انبیاء(ص) و اوصیاء و همه خوب‌های عالم پیامبر(ص) به‌شمار می‌رود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام در موضوع شفاعت دارای مقام محمود هستند، گفت: مقام محمود از اختصاصات پیامبر(ص) است ولی کسانی که محمدی می‌شوند می‌توانند از آثار این مقام بهره برند. همچنان که این مقام برای اهل بیت پیامبر(ص) محقق بوده و در برخی ادعیه و زیارات رسیدن به مقام محمود که ائمه(ع) از آن برخوردارند از خداوند درخواست شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهار کرد: برای محمدی شدن باید راهی را پیمود که خداوند برای آن حضرت(ص) تبیین و توصیف کرده که برخی از آن شامل انفاق، حسن خلق و شب‌زنده‌داری می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی درباره برکات شب‌زنده‌داری و نماز شب اعلام کرد: شب‌زنده‌داری زمینه بهره‌مندی انسان از الهامات الهی را فراهم می‌آورد و مایه زدودن اشتغالات دنیائی از دل و ازدیاد صفای قلب انسان می‌شود تغییراتی که در شب در جان شب‌زنده‌داران پدید می‌آید موجب‌می شود تا انسان به مقاماتی خاص از جمله احسان برسد.

وی در ادامه درباره جایگاه پیامبر(ص) گفت: خداوند به پيغمبرش وعده داده است كه آن قدر به تو مى‌بخشم تا راضى شوى، يعنى خدا برای پیامبر(ص) اندازه‌اى برای شفاعت نگذاشته است. حضرت نوح مى‌خواست پسرش را شفاعت كند، به او اجازه ندادند، اما پيامبر(ص) ميلياردها ميليارد شفاعت مى‌كند. خدا هم تأييد كرده و فرموده است «آن قدر مى‌بخشم تا راضى شوى».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha