سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: رقیق‌القلب بودن حضرت و عطوفت و مهربانی نسبت به ایتام، نمونه‌های بارزی از رفتار و منش نبی گرامی اسلام در حق ایتام امت اسلام است که در تاریخ ثبت و ضبط‌شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: شایسته است در میلاد نبی گرامی اسلام به نحو احسن مجالس جشن و سرور برپا شود و شیعیان از مال خود جهت برپایی مراسمات شادی هزینه نمایند چراکه هر قدمی برای نبی گرامی اسلام برداشته شود بی‌مزد و اجر نخواهد بود.

وی افزود: بعضی از کارها اثر وضعی دارد و حتی اگر انجام دهنده کافر هم باشد خداوند در عذاب او تخفیف قائل شده و اجر و مزدش را می‌دهد که انجام آن‌ها مشروط به مؤمن بودن نیست؛ مثل مشارکت در امر خیر، گره‌گشایی از مشکلات مردم و... که بی‌مزد و اجر نخواهد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در جائیکه به نقل از مرحوم محدث قمی، کافری مثل ابولهب در تولد رسول خدا شادی کرده از سوی خداوند تخفیف عذاب می‌گیرد، چه‌بسا به‌طورقطع و یقین مؤمنین که ایمان واقعی به پیامبر(ص) دارند و تمام زندگی‌شان سرشار از محبت و ولایت حضرت می‌باشد، اجر و مزدی غیرقابل وصف خواهند داشت.

حجت‌الاسلام فرحزاد در ادامه تأکید کرد: رحمت و محبت نبی گرامی اسلامی در حق امت اسلام غیرقابل وصف است و همچنین محبت و عشق واقعی حضرت به بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه سلام‌الله علیها نشان‌دهنده مظهر شفقت و مهربانی و عطوفت این پیامبر آسمانی است.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: رقیق‌القلب بودن حضرت و عطوفت و مهربانی نسبت به ایتام، نمونه‌های بارزی از رفتار و منش نبی گرامی اسلام در حق ایتام امت اسلام است که در تاریخ ثبت و ضبط‌شده است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ملاطفت با کودکان جزو سیره دائمی حضرت بوده و باید این مسئله برای ما شیعیان الگو باشد، چراکه تزریق خشونت به کودکان آینده آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث خشونت رفتاری کودکان در بزرگ‌سالی خواهد شد، درحالی‌که عطوفت و برخورد همراه با مهربانی باعث رشد معنوی انسان خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha