سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم، با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها بیان کرد: مراجع و حوزه بارها موضع خود را در این زمینه بیان کردند و زیبنده نیست، مسئولی خلاف مواضع مراجع معظم تقلید سخن بگوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالروز میلاد حضرت پیامبر(ص) و هفته وحدت و اسلامی گفت: پس از گذشته 1400 سال بیش از همیشه نیازمند بازخوانی اسلامی هستیم که پیامبر ما مبشر آن بودند.

وی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی ما به صحنه آوردن و بشارت اسلام ناب است؛ اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع)جاهلیت معاصر و نظام سلطه را درنوردیده است؛ قرن آینده قرن اسلام ناب محمدی(ص) و حاکمیت مصلح جهانی و رهبری خاتم الاوصیا(عج) خواهد بود.

امام جمعه قم،تصریح کرد: ولایت فقیه در عصر غیبت گامی به سمت و سوی اسلام ناب و زمینه سازی برای تشکیل حکومت و حاکمیت این رهبری الهی است؛ به همین جهت باید شاخصه های اسلام ناب را به عنوان مکتب انقلاب اسلامی بازخوانی کنیم.

وی گفت: اولین شاخص، آن است که اسلام اهل بیت(ع) تداوم اسلام راستین رسول خدا (ص)است؛ در واقع، معارف اسلام ناب در مکتب اهل بیت(ع) تجسم پیدا کرده و تفکیک بین اسلام رسول الله و اسلام اهل بیت(ع) به معنای برش انحرافی و خطرناک در اسلام واقعی است که چند طایفه به آن دام افتادند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: کسانی که خود را از سفره اهل بیت(ع) محروم کردند و بر سر سفره شیفتگان دنیا و قدرت و... فقط به بهانه اینکه در اطراف رسول خدا بودند، نشستند از جمله این دسته هستند؛ از ظلم های بزرگی که بیان شده آن است که می خواهند تشیع را در حد یک فرقه مطرح کنند در حالی که تشیع یک فرقه نیست بلکه تشیع اسلام حقیقی همان مکتب اهل بیت(ع) است که حبل الله المتین است که در امواج فتنه همگان را نجات می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: شاخصه دوم اسلام ناب، اسلام عقلانیت است؛ شیعیان افتخار می کنند که اولین کتاب معتبر ما یعنی اصول کافی، با کتاب عقل و جهل آغاز می شود؛ این عقل به معنی عقل خود بنیاد و جدای از تبیین حقیقت هستی نیست؛ بلکه در سایه هدایت های اهل بیت(ع) میزان خرد ورزی و حکمت و عقلانیت در منظومه فکری و ارزشی و اخلاقی یک انسان مکتبی میزان الاعتدال است.

وی گفت: شاخص دیگر، آن است که اسلام ناب اسلام معنویت و تقوا بر پایه بندگی خدا و وابستگی به خدا و آزادی از هرچه غیر خدا است و محصول چنین معنوی، کرامت انسانی و مسئولیت شناسی است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: شاخصه چهارم اسلام ناب محمدی(ص) عدالت گرایی و نفی ظلم و ستم و ستم کشی است؛ تمدن غربی پایه های فکری خود را از دست داده و رو به افول است.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: نماد تمدن غربی آمریکا است که تمام پایه های سراشیبی و افول آن نمایان شده است؛ لیبرال دموکراسی برای مسخ انسان حرکت کرد، ولی دیگر جذابیت خود را از دست داده و انسان خسته و گمشده و در سراشیب سقوط و بحران هویت قرار گرفته و در جستجوی یک مکتبی است که علم و ایمان را بر پایه احیای فطرت در دنیای معاصر زنده کند و این مکتب همان اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: افول آمریکا به واسطه ظلم و چپاول ثروت های مردم جهان و منطقه است؛ افول معنویت و هویت در خانواده ها از دیگر نشانه های افول آمریکا است؛ در این کشور زشت ترین منکرات اخلاقی رخ می دهد و جامعه را در حال نابودی کشانده است؛ به سبب همین وضعیت جهان و انسان امروز در معرض نابودی و افول قرارگرفته است و به همین خاطر گرایش به معنویت در غرب رشد تصاعدی پیدا کرده است؛ در همینجا است که نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی معنی پیدا می کند که بتوانند بینش خود را نسبت به اسلام قوی تر کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی که بر پایه اسلام ناب دین مبین را به عنوان یک نسخه درمان مشکلات انسان و رهایی انسان از یوغ استعمار و استدبالد مطرح کند در دهه اول انقلاب موفق به نابودی مارکسیست گردید و در دهه چهارم قادر است که برپایه نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی پنجه لیبرال دموکراسی غرب را نیز به دره سقوط بکشاند.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: در این هفته شاهد بودیم که نیروهای مقاومت فلسطین با هدف قراردادن یک اتوبوس نظامیان رژیم اشغالگر قدس، چندین صهیونیست را به هلاکت رساندند و با شلیک صدها موشک به سمت رژیم صهیونیستی شکست سنگینی را تحمیل کردند که پس لرزه این پیروزی ها استعفای اجباری لیبرمن بود و نشان داد که به قول رهبر معظم انقلاب، اضمحلال قطعی اسراییل است و همان بیان سال 94 ایشان مبنی بر پیش بینی نابودی اسراییل تا 25 سال آینده حتمی است.

تولیت آستان مقدس قم،در ادامه خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید برای مقابله با جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن و تلاش برای شکست تحریم ها اهتمام کنند؛ زیبنده این مسئولان نیست که به مسایل حاشیه ای درچه چندم از جمله حضور زنان در ورزشگاه ها بپردازند که حوزه ها و مراجع تقلید بارها در این زمینه موضع گرفتند؛ چرا یک مسئول در موضع اجرایی موضع برخلاف مرجعیت اعلام می کند.

وی تصریح کرد: از مسئولان دستگاه دیپلماسی انتظار می رود که از موضع حکمت و مصلحت به گونه ای بگوییند که دستاویزی برای دشمنان نشود؛ سخنان وزیرخارجه در خصوص پولشویی در داخل سنجیده نبود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به دشواری ها وشرایط سنگین امامت این امام همام پرداخت و گفت: علاوه بر اینکه ایشان همیشه در معرض سخت ترین نظارت ها بودند ولی در همان زمان باید با فرقه ها و فتنه هایی چون صوفی گری و غلات و... مقابله می کردند؛ همچنین مدعیان امامت دوازدهم از دیگر سختی های آن دوره بود که امام به خوبی این جریان را نیز مدیریت کردند.

وی در پایان سالروز آزادی سوسنگرد را که حاصل تدابیر امام و رهبری و رزمندگان اسلام حاصل شد گرامی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha