جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم سوگواری امام حسن عسکری(ع) در مدرسه علمیه داراب

حوزه/ مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) عصر امروز با حضور طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب برگزار شد.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام عبدالرسول ناصری مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب در این مراسم ابعاد شخصیت امام حسن عسکری(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه امام حسن عسکری(ع) عمر کوتاهی داشتند آثار گرانب هایی از خود در زمینه های علمی و فرهنگی و اجتماعی بر جای گذاشتند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) خدمات خود به جامعه اسلامی را در سه بخش نشر علوم و معارف اسلامی، تربیت نسلی از دانشمندان و ایجاد شبکه ارتباطی سیاسی و اجتماعی ارائه کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق داراب تصریح کرد: امام عسکری(ع) دین خود را در کنار همه خدماتی که به اسلام و شیعه داشت با بنیانگذاری یک جبهه سیاسی و اجتماعی برای مقابله با ظالمان آن زمان ادا کرد.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در صدد ترویج معارف اسلامی بود، تصریح کرد: حضرت با روش های آموزش حقایق دین از طریق مکاتبه با شیعیان و پاسخ به شبهات عموم مسلمانان در زمینه علوم و معارف دینی، معارف اسلامی را ترویج می دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha