شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ادیان و مذاهب و حوزه علمیه به امضا رسید

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ادیان و مذاهب و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به امضای آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب صبح پنج‌شنبه 24 آبان ماه ‌با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور معاونان و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب و معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه و در راستای هم‌فکری، هم‌افزایی، تعامل و همکاری دو مجموعه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و بین‌المللی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری نیز در چهارچوب اهداف، ظرفیت‌ها و مأموریت‌های دو نهاد به امضا رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در این دیدار ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های دو نهاد، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب که دانشگاهی برآمده از حوزه‌ علمیه است، همواره خود را موظف می‌داند ارتباط با حوزه‌های علمیه را حفظ کرده و گسترش دهد.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه نیز ضمن تبریک هفته وحدت و تشکر از خدمات و دستاوردهای دانشگاه ادیان و مذاهب، به ارائه گزارشی از چشم‌اندازها و طرح‌های خود در راستای توسعه کمّی و کیفی حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: حوزه بیش از هزار ایده و طرح مراجع، فضلا و طلاب را گردآوری کرده و بر اساس آن، چشم‌انداز و برنامه جامع آینده حوزه را ترسیم کرده است. در این راستا ده‌ها آیین نامه اصلاح شده و به مرور در حال اجرا است. مثلاً‌ بسیاری از اختیارات به استان‌ها واگذار شده و بیش از یکصد گروه علمی تشکیل شده است.

وی افزود: انقلابی بودن خود بسیار مهم است ولی فقط به شعار و پلاکارد نیست. پاسخ‌گویی حوزه به مسائل جامعه، مهم‌ترین نمود انقلابی‌گری است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه قرار نیست رشته‌های حوزوی را در دانشگاه‌ها محدود یا ممنوع کند، بلکه خواهان سامان‌دهی و ارتقای این رشته‌ها است، برخی رشته‌ها نیز امکان طرح در حوزه ندارند و باید در دانشگاه‌ها مطرح شوند. لذا دانشگاه‌های شهر قم به ویژه دانشگاه‌هایی که شاکله‌ای حوزوی دارند باید در برخی از این رشته‌ها، محوریت بیابند. هم‌چنین در پی آن هستیم که برای برخی رشته‌ها به دانشگاه‌های حوزوی مجوز بدهیم.

در ادامه معاونان، رؤسای دانشکده‌های دانشگاه ادیان و مذاهب  و جمعی از معاونان و مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه قم نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و تفاهم‌نامه همکاری بین این دو نهاد در محورهای علمی،‌ پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، مدیریتی و اجرایی به امضا رسید.

 
 
 
۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha