جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدمهدی تسخیری

حوزه/ مشکل امروز ادیان، این است که از خدامحوری دور شده اند، حدیث سلسله الذهب باید برای همه پیروان ادیان شرح داده شود که همه باید خود را در قلمرو توحید ببینند و انتخاب نام امام رضا علیه السلام به عنوان بزرگواری که در این زمینه فعالیت داشتند، بسیار نیکو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی تسخیری ، امروز در چهارمین نشست از سلسله پیش نشست های همایش بین المللی امام رضا و گفت وگوی ادیان که با موضوع «خدا محوری با تاکید بر آموزه های رضوی»، در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، گفت: بدون شک بشریت بدون خدا هرگز بشریت حیات نمی داشت. ادیان به دنبال سعادت بشریت و آرامش هستند و تفاوت ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی بحث توحید و خدامحوری است.

وی افزود: مشکل امروز ادیان،  این است که از خدامحوری دور شده اند، حدیث سلسلة الذهب باید برای همه پیروان ادیان شرح داده شود که همه باید خود را در قلمرو توحید ببینند و انتخاب نام امام رضا علیه السلام به عنوان بزرگواری که در این زمینه فعالیت داشتند بسیار نیکو است.

رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: امروز همه مذاهب و ادیان در سطح جهان با هم اختلاف دارند و از گفت وگو دوری می کنند و وظیفه همگان این است که به گفت وگو و صحبت با یکدیگر بازگردند تا مشکلات بشریت به اتمام برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha